UÇUŞ OLANAKLARININ ARTMASI ÖNEMLİ
Güner, “Alanya’ya Sırp turistlerin gelmesi 1990’lı yılların sonundan hatta savaştan önce başladı. O tarihlerde buralara çalışan bir otelciyim. Yaz sezonunda talep oluyor fakat bu talebi daha geniş bir döneme yayamadık. Mesela Sırp turistlerden kayak turizmine ilgi var. Ancak Türkiye’deki kayak turu fiyatları pahalı geliyor. TÜROFED olarak bir kayak turizmi konusunda bir workshop yapabiliriz, kayak turu operatörleri ile kış otelcilerini buluşturabilirz. Uçuşların artması kış turizmi gibi alternatif pazarlara girişi çoğaltacak. Bu pazar yüksek sezonda çalışan bir pazar. Pegasus’un uçuşlara başlaması bu sezonu öne ve arkaya çekecek” diye konuştu.
SEZONU UZATMAK GEREKİYOR
Alanya’nın bölge ile bağını erken başlatmış olmasının önemli olduğunu dile getiren Güner, “Antalya ve Alanya’nın bu pazarda önemli bir yeri var. Bizim bu pazarı ciddiye almamızın nedeni zaten o potansiyel. Önemli olan bunu öne çekebilmek, erken rezervasyonu oturtabilmek ve daha uzun dönemli bir pazar yaratabilmek” değerlendirmesinde bulundu.
Sadece Sırbistan’dan değil Saraybosna’dan da 1990’li yıllardan başlayarak talep aldıklarını dile getiren Güner, Balkan pazarında yeni ürünler sunmak gerektiğinin altını çizdi. Güner, Balkan pazarı için kayak turu veya gastronomi turu gibi yeni ürünler geliştirilebileceğini söyledi.
(turizmdebusabah)