İNGİLTERE PAZARINDA ALANYA
İngiltere, Türkiye’ye en çok turist gönderen ülkeler sıralamasında 3. sıradadır.
2008 yılında 2.169.924 İngiliz turist ülkemizi ziyaret etmiştir. Bu rakam 2007 yılına oranla %13,25 fazladır.
Türkiye, 2008 yılında İngiltere’de turist sayısı bakımından 7. sırada, paket tur satışlarında ise 3. sırada yer almıştır.
YILLAR GELEN ZİYARETÇİ SAYILARI
2005 1.757.843
2006 1.678.845
2007 1.916.130
2008 2.169.924
2009 yılı Mart ayı başında tatil talebi ve rezervasyonlarında gerileme içinde olan İngiltere’de Türkiye ve Mısır’ın yükselişi sürmektedir. Her iki ülke %15 dolayında artıştadır.
Thomas Cook’un yaptığı anket çalışmasının 2009 yılı sonuçlarına göre, günlük turist harcamalarında en cazip 3 destinasyon arasında Türkiye de yer almaktadır. 2009 yılı araştırmalarına göre, İngiliz turistler için en cazip fiyatlar sunan destinasyonlar Küba, Tunus, Türkiye olarak belirlenmiştir.
İngiliz poundunun Euro karşısında büyük değer kaybetmesi, İngilizleri Euro bölgesindeki destinasyonlardan uzaklaştırıyor. İspanya’da Şubat ayında ülkeye giriş yapan İngiliz sayısında %23.4 düşüş yaşanmıştır.
İngiltere’de yapılan bir araştırma, tatilcilerin erken rezervasyondan vazgeçerek “son dakika”ya yöneldiğini ortaya koymuştur. Araştırmada, 2009 yılında İngilizlerin yarıdan fazlasının son dakika rezervasyonu ile uygun fiyat kollayacağı ortaya çıkmıştır.
Araştırmanın ortaya koyduğu diğer önemli sonuçlar ise; İngilizlerin %40’ı tasarrufa yönelecek, %27’lik kesim tatil süresini kısaltarak tasarruf etmeyi planlıyor, İngilizlerin %45’i daha ucuz destinasyonlara, %43’ü de her şey dahil destinasyonlara yönelecek, %70’i geçen yılki kadar tatile çıkacak, %19 ise geçen yıldan daha az tatile çıkmayı planlıyor ve İngilizlerin %7’lik kısmı yurtdışında tatile çıkmayacak.
ABC1 (üst gelir) grubu (%21’i daha önce Türkiye’de bulunan)
18-29 arası gençler
Golf Oyuncuları
Üçüncü Yaş Turizmi
Yat Turizmcileri
Aralık- Mayıs dönemi
Erken rezervasyon dönemi: Ocak- Mart
Lastminute: Mayıs-Haziran
% 50 Seyahat Acenteleri
% 25 Tur Operatörleri
% 25 İnternet
Paket tur ile her şey dahil oteller
Temmuz, Ağustos sonu ve
Eylül,
Noel Tatili dönemi ve
Nisan ayı (Paskalya)
Sıcak iklim (%54),
Kültür-tarih (%45),
Uygun fiyatlar (%34),
Doğal güzellikler (%26)
% 68 gezi-eğlence
% 12 iş
% 7 kültür
Belek
Bodrum
Kuşadası
Altınkum
Side
Gümbet
Deniz Turizmi
Eğlence ve gece hayatı
Tarihi ve doğası
Sualtı Turizmi
İngiltere’den orta seviye uçuş mesafesinde olan Alanya’ya doğrudan ulaşımın olmaması
Alanya’daki aynı yıldıza sahip oteller arasında farklılaşan hizmet kalitesi ve standartlara ilişkin şikayetler
Esnafın İngiliz ziyaretçilere karşı gösterdiği aşırı ısrar ve samimiyet
Gazipaşa Havalimanı’nın hizmete açılarak İngiltere’den Alanya’ya doğrudan ulaşımın sağlanması,
Alanya ile benzer özelliklere sahip İspanya destinasyonlarının ulaşım avantajı karşısında Alanya’nın hizmet kalitesi, uygun fiyat, farklı kültür ve tarih gibi ayırt edici özelliklerinin vurgulanması
Şehrin tarihi ve doğal konumuyla birlikte hizmet kalitesinin belirli bir standartta sürdürülmesi
Özellikle genç İngiliz turistlerin ilgisini çekecek uluslar arası/yerel festival ve spor müsabakalarının düzenlenmesi
Alanya’nın eğlence hayatının ve alışveriş olanaklarının vurgulanması
İngiltere pazarında TV, Outdoor ve yazılı basın mecraları en etkili reklam türleridir.
Aralık- Mayıs ayları arası dönem etkin medya zamanlaması açısından önem arz etmektedir.
Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı:112
4 Büyük Tur Operatörü
(Thomas Cook, My Travel, First Choice, TUI UK)
% 70
GOLDTRAİL
% 17,5
Tarifeli Uçuşlar:
THY – Londra, Birmingham, Manchester ve Dublin’den İstanbul’a
British Airways – Londra’dan İstanbul,
İzmir ve Antalya’ya,
Pegasus Airlines – Londra’dan İstanbul’a,
Charter Uçuşlar:
Easyjet – Londra’dan İstanbul’a,
KTHY – Londra’dan Antalya ve İzmir’e,
Thomas Cook Airlines – Manchester’dan Antalya, Bodrum ve Dalaman’a
Thomson Fly
Monarc Havayolları