MACARİSTAN PAZARINDA ALANYA
Macaristan’dan Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayıları yıllara göre aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.
YILLAR |
ZİYARETÇİ SAYILARI |
2006 |
78.275 |
2007 |
82.718 |
2008 |
95.414 |
Yüksek gelir düzeyine sahip kişiler
Genç aileler
50 yaş üzeri çocuksuz çiftler
Macar turistlerin %56’sı yaklaşık 2 ay önceden tatil kararını vermektedir. %6,6’sı birkaç hafta öncesinden ve sadece %5,7’si ise birkaç gün öncesinden karar vermektedir Karar alma sürecinde;
Doğal güzellikler,
İklim,
Akraba ve arkadaş tavsiyeleri,
Önceden yaşanmış olumlu deneyimler etkili olmaktadır.
Macarlar rezervasyonlarını Nisan –Mayıs aylarında yaptırmaktadırlar aynı zamanda son dakika rezervasyonları da söz konusudur.
Bireysel %53.2
Kısmen seyahat bürosu üzerinden %37.1
Tamamen seyahat bürosu üzerinden %20
Okullar veya kulüpler aracılığıyla %9.7
%15,7’ si akraba yada arkadaş
%30,3’ ü otel, pansiyon, motellerde
% 20,8’i apart otellerde
%33.2’si diğer konaklama türlerini tercih etmektedirler.
Genel olarak %65 oranında Haziran-Ağustos aylarında tatile çıkılmaktadır.
Gezme, yeni yerler görme
Kumsalda vakit geçirme
Kısa turlara katılma
Alışveriş
Golf
Ortalama tatil süresi 7 gündür.
Kişi başı tatil bütçesi ortalama 300 Euro’dur.
Dinlenme
Şehir gezileri
Kültür
Deniz tatili
Doğa turları
Macarların Ülkemizde Tercih Ettikleri Diğer Bölge veya Şehirler:
Antalya
Side
İstanbul
Hizmet kalitesi yüksek otelleri, restoranları
Hesaplı tatil seçenekleri
İklim
Hizmet kalitesi ve otel sınıf standartlarına ilişkin çeşitli sorunlar,
Macar turistler genel olarak denize yakın otellerde kalmak istemektedirler. Tur operatörü yada seyahat acentesinin denize yakın diyerek sattığı otelin gerçekte, denize söylenenden uzak olması turistlerin şikayetine sebep olmaktadır.
Otellerin hizmet kalitesinin yükseltilmesi
Spor aktivitelerinde bulunmak
Neckermann ve Vista pazarın büyük bölümünü ellerinde bulundurmaktadır.
GULET Touristik dışında Türkiye spesyalisti olarak adlandırılabilecek tur operatörü bulunmamaktadır.
Macaristan pazarında TV ve yazılı basın mecraları en etkili reklam türleridir.
Macaristan’da en etkili tanıtım aracı ağızdan ağıza propagandadır, bu nedenle müşteri memnuniyeti en dikkat edilmesi gereken hususların başında gelmektedir.