Otel Sınıflandırma Formu

1136

UYGULAMA ESASLARI:

 

Formun uygulanmasında, puanlar sıfırdan başlamakta olup, her kriter için azami puanlar belirtilmiştir.

Formda yer alan mekanlar birden fazla amaçla kullanılsa dahi, bir tek ünite olarak değerlendirmeye alınır.

Formda bedensel engelliler için konulmuş;

Tesis girişinin düzenlenmesi,

Asansör düzenlemesi,

Yatak odası ve banyosu düzenlemesi,

kriterleri yerine getirildiği taktirde diğer kriterler değerlendirmeye alınacaktır. Bu uygulama ile bedensel engelliler için getirilen asgari kriterleri yerine getiren tesis 8 puan, konulmuş olan kriterlerin tamamını yerine getiren tesis 16 puan alabilecektir.

( OTELLER )

TESİSİN ÇEVRESİ VE GENEL GÖRÜNÜMÜ

 

1- Bina veya binaların dış cephe kaplamaları ve görünümü,

– Özel malzeme, (3 puan)

– Hazır sıva, mozaik v.b., (2 puan)

– Boya, badana, (1 puan)

 

2- Tesisin genel görünümü ve çevre ile uyumu, (3 puan)

 

3- Tesis girişinde tanıtım levhası bulundurulması,

  – Işıklı levhalar, (3 puan)

  – Diğerleri, (1 puan)

 

4- Tesis girişinde Bakanlık onaylı plaketin teşhiri, (1 puan)

 

BAHÇE VE AÇIK ALAN DÜZENLEMESİ

 

5- Müşteri kullanımına açık bahçe düzenlemesi, (3 puan)

 

6- Temizliği ve devamlı bakımı, (3 puan)

 

7- Aydınlatması, (1 puan)

 

8- Görünümü güzelleştirici açık alan düzenlemesi, (2 puan)

 

KABUL HOLÜ

 

9- Giriş kapısı, (Hava perdesi varsa 1 puan ilave edilir.)

            – Fotoselli, (3 puan)

            – Dönen, (2 puan)

            – Normal, (1 puan)

 

 

10- Zemin kaplaması,

– Özel dokuma amblemli halı veya özel malzeme, (6 puan)

Granit, mermer, seramik, yün halı, masif parke, (4 puan)

– Sentetik halı, parke, (2 puan)

– Mozaik v.b., (1 puan)

 

11- Dekorasyon,

            – Özel düzenleme, (5 puan)

            – İyi düzenleme, (3 puan)

            – Normal düzenleme, (1 puan)

 

12- Tefriş elemanları,

            – Özel malzeme, (5 puan)

            – İyi malzeme, (3 puan)

            – Normal malzeme, (1 puan)

 

13- Resepsiyonda fiyat teşhiri, (2 puan)

       (Uygulanan fiyatlar döviz ve YTL cinsinden teşhir edilmelidir.)

 

14- Turizm işletmesi belgesinin resepsiyonda teşhiri, (1 puan)              

 

15- Müşterilerle ilişkiler ve danışmanlık hizmeti,

            – Müstakil büroda, (4 puan)

            – Resepsiyondan ayrı bir mahalde, (3 puan)

            – Resepsiyonda ayrı bir mahalde, (2 puan)

            – Resepsiyonda, (1 puan)

 

16- Emanet hizmeti verilen bagaj odası, (2 puan)

 

17- Müşteri eşyasının, ayrı bir bagaj girişinden alınarak bagaj yerinden servis merdiveni veya servis asansörü ile odalara taşınması, (2 puan)

 

18- Özel giysili eşya taşıma görevlisi, (1 puan) (Bu hizmetin 24 saat verilmesi halinde 2 puan ilave edilir).

 

19- Müşteri emanet kasası, (Kapasiteye yeterli, çift anahtarlı ve numaralı) (2 puan)

 

20- Hesap çıkarma ve rezervasyon işlemleri, (Rezervasyonun internet aracılığıyla yapılabilmesi halinde 1 puan ilave edilir.)

            – Tüm işlemlerin bilgisayarla yapılması, (3 puan)

            – Sadece hesap çıkarma veya rezervasyon işlemlerinin bilgisayarla yapılması, (1 puan)

 

21- Odalara mesaj bırakma sistemi, (2 puan)  

 

22- Mücevherat, hediyelik eşya, parfümeri, butik, kırtasiye “gazete – mecmua – kartpostal” v.b. satış yerleri, (Her bir satış yeri 2 puan, toplam 10 puanı geçemez.)

 

23- Berber, kuaför, (Ayrı bir mekanda düzenlenmesi halinde her biri 2 puandır.) (Faal olması ve fiyat listesi ile   personelin sertifikasının bulunması durumunda değerlendirilir.)

 

24- Müşterilerin görüşürken rahatsız olmayacağı ve etrafı rahatsız etmeyeceği santral ve resepsiyon bağlantısı olmaksızın ulusal veya uluslararası, telefon hizmeti, (2 puan)

25- Ayakkabı boyama hizmeti, (Bu hizmetin verildiği otel dokümanında belirtilmelidir.) (2 puan)

 

26- Lobi veya oturma salonunda internet hizmeti, ( 2 puan)

 

27- Genel mahallerde müzik yayını, (2 puan)

 

ASANSÖR (Asansörde pil ya da batarya ile çalışan alarm tertibatı ile havalandırma yoksa değerlendirmeye alınmaz.)

 

28- Kapasiteyle orantılı asansör,

– Tam otomatik, (Fotoselli) (4 puan)

            – Yarım otomatik, (2 puan)

            – Normal, (1 puan)

 

29- Asansörün genel görünümü,

            – Çok iyi, (3 puan)

            – İyi, (2 puan)

            – Normal, (1 puan)

 

30- Servis asansörü ve merdiveni, (Yangın merdiveni, müşteri merdiveni ve müşteri asansörü hariç)

            – Asansör ve merdiven, (3 puan)

            – Yalnız asansör, (2 puan)

            – Yalnız merdiven, (1 puan)

 

KAT KORİDOR VE MERDİVENLERİ

 

31- Zemin kaplaması,

– Özel dokuma amblemli halı veya özel malzeme, (6 puan)

Granit, mermer, seramik, yün halı, masif parke, (4 puan)

– Sentetik halı, parke, (2 puan)

– Mozaik v.b., (1 puan)

 

32- Koridorlarda oda numaralarının rahatça okunabilmesini sağlayan aydınlatma, (2 puan)

 

33- Koridorlarda kül tablaları, (1 puan)

 

34- Asansör veya merdiven boşluklarında, gerektiğinde müşterilerin oturarak beklemelerine imkan sağlayan oturma grubu, (2 puan)

 

35- Katlarda, temizlik gereçleri dolabı veya telefon bulunan kat ofisi, (2 puan) (Servis merdiveni veya asansörü ile doğrudan bağlantılı olması halinde 2 puan ilave edilir.)

 

36- Koridorlarda resepsiyonla irtibatlı telefon hizmeti, (2 puan)

YATAK ODALARI

 

37- Kapı kilitleri,

– Şifreli kart sistemi, (5 puan)

            – Dışarıdan yalnızca anahtar, içeriden kapı tokmağı ile açılan, (3 puan)

            – Dışarıdan yalnızca anahtar, içeriden kapı kolu ile açılan, (2 puan)

            – Dışarıdan ve içeriden kapı kolu ile açılan, (1 puan)

 

38- Zemin kaplaması,

– Özel dokuma amblemli halı veya özel malzeme, (6 puan)

Granit, mermer, seramik, yün halı, masif parke, (4 puan)

– Sentetik halı, parke, (2 puan)

– Mozaik v.b., (1 puan)

 

39- Koltuk, iyi kalite sandalye ve sehpa, (Balkonda kullanılan masa ve sandalyeler hariç)

– İki kişilik odalarda (French-bed dahil) her yatak için bir koltuk veya iyi kalite sandalye ve bir sehpa, (3 puan)

– Odada bir koltuk veya iyi kalite sandalye ve bir sehpa, (1 puan)

 

40- Gece lambası / okuma lambası, (1 puan)

 

41- Kıymetli eşya kasası, (Diz üstü bilgisayarın konulabilmesi ve şarj imkanı bulunması halinde 2′ şer puan ilave edilir.)

            – Elektronik şifreli, (3 puan)

            – Anahtarlı, (1 puan)

 

42- Tuvalet aynasının aydınlatılması, (1 puan)

 

43- Boy aynası, (2 puan)

 

44- Odanın genel aydınlatması, (2 puan)

 

45- Odalarda telefon hizmeti, (2 puan)

 

46- Odaların tefriş ve dekorasyonu,

            – Özel tefriş, (6 puan)

            – Mobilya bütünü, (4 puan)

            – Ayrı elemanlarla tefriş, (2 puan)

 

47- Odalarda çalışma masası, ( 2 puan)

 

48- Odalarda valizlik, (1 puan)

 

49- Yatak, (Niteliğini kaybetmemiş)

            – Özel nitelikli yatak,  ( 5 puan)

            – Yaylı yatak, (3 puan)

            – Muntazam diğer yataklar, (1 puan)

 

50- Yatak başında oda aydınlatmasını(Banyo hariç) kumanda eden anahtar sistemi, (2 puan) 

 

51- Odanın dekorasyonuyla uyumlu yatak örtüsü, (2 puan)

 

52- Yastık, çarşaf, nevresim, v.b. malzemenin niteliği,

            – Çok iyi kalite, (3 puan)

            – İyi kalite, (2 puan)

            – Normal kalite, (1 puan)

 

53- Yastık veya yorgan mönüsünün bulunması ve bu hizmetin verilmesi, (Her biri 2 puan)

 

 

54- Yastık kılıfları ve çarşafların değiştirilmesi,

            – Her gün değişme, (3 puan)

            – 2 günde bir değişme, (1 puan)

 

55- Yatağın kullanıma hazır hale getirilmesi hizmeti,  (Turn down service) (2 puan)

 

56- Odanın dekorasyonu ile uyumlu perde, (Güneş ışığını tutucu perdenin bulunması halinde 1 puan ilave edilir.)

            – Kaliteli astarlı kalın perde ve tül, (5 puan)

            – Panjur veya stor ve tül, (4 puan)

            – Kaliteli kalın perde ve tül, (3 puan)

            – Yalnız kalın perde, (1 puan)

 

57- Ayakkabı cilası, ayakkabı silme bezi, dikiş malzemesi, kirli çamaşır torbası, tek kullanımlık terlik, ütü, odada taşınabilir askılık, şemsiye, bloknot-kalem v.b. malzemeler, (Her biri 1 puan, toplam 6 puanı geçemez.)

 

58- Odalarda internet hizmeti, (2 puan)

 

59- Kapı dürbünü, kapı güvenlik kilidi veya mandalı ( Her biri 1 puan)

 

60- Otel dokümanları, (Çeşitli ünitelere ait fiyat listeleri, verilen hizmetlere ait bilgiler, tanıtıcı yayınlar)

            – Otel dokümanının çok iyi kalite bir kit içinde sunulması, (3 puan)

            – Otel dokümanının normal kalite bir kit içinde sunulması, (1 puan)

 

61- Odalar arası ses izolasyonu, (2 puan)

 

62- Odalarda enerji tasarrufuna yönelik sistemler, (2 puan)

 

63- Odalarda televizyon, (4 puan) (Ses kontrol ayarı sabitlenmişse 2 puan, televizyon kanalları hakkında bilgilendirme yapılmış ise 1 puan ilave edilir.)

 

64- Oda televizyonlarında oteli tanıtıcı yayın yapılması, ( Her yabancı dil 1 puan 3 puanı geçemez)

 

65- Odalarda uydu yayını veya kablolu televizyon,  (2 puan)

 

66- İnteraktif  televizyon sistemi (Programı), (2 puan)

 

67- Odalarda ödemeli sistemle yayın (Ücretli televizyon), (2 puan)

 

68- DVD oynatıcısı,VCD oynatıcısı, MP3 çalar, vb. (1 puan) ( Tüm odalarda olması halinde değerlendirilir.)

 

69- Odalarda buzdolabı, (İçerisinde yiyecek ve içecek türleri ile bunlara ilişkin fiyat listesi ve mevcut yiyecek ve içecek türlerine ilişkin servis malzemeleri bulunması halinde minibar olarak değerlendirilir.)

            – Her odada, (Buzdolabı 2 puan, minibar 6 puan)

            – Odaların en az  %50’sinde, (Buzdolabı 1 puan, minibar 3 puan)

 

70- Odalarda müşterinin kendi çayını ve kahvesini hazırlayacağı su ısıtıcı düzenek, bardak, şeker, poşet çay, kahve bulundurulması, (2 puan)

 

71- Çevrede bulunan rahatsız edici etkenlere ilişkin alınan önlemler, (Tren, otogar, havaalanı, fabrika ve atölyeler, karayolu güzergahı v.b.)

            – Hiçbir oda bu etkenlerden zarar görmüyor, (4 puan)

            – Odaların  %50’si gürültüsüz veya gürültüye karşı izole edilmiştir, (2 puan)

 

72- Gürültü kaynağı olan jeneratör, klima, diskotek vb. için özel izolasyon, (2 puan)

 

73-  Sigara içilmeyen oda ve kat düzenlemesi,

             – Tesisin bir katının tümüyle ayrılması, (Toplam oda kapasitesinin %5 inden az ise değerlendirilmeye alınmaz.) (Oda kapısında veya katta özel işaretin bulunması, odalarda kül tablası, kibrit bulunmaması ve broşürde bilgilendirmenin yer alması halinde değerlendirilir.) (4  puan)

             – Sadece oda düzenlemesi, (2 puan)

 

BANYOLAR 

 

74- Zemin kaplaması,

            – Özel malzeme, (6 puan)

            – Granit, mermer, seramik v.b., (4 puan)

            – Karo v.b., (2 puan)

 

75-  Oda kapasitesi oranına göre;

– Küvet, (5 puan)

– Duş Teknesi, (3 puan)

Diğerleri, (1 Puan)

 

76- Aksesuarlar,

(Emniyet tutacağı, sabunluk, havlu asacağı, elbise asacağı, tuvalet kağıdı yeri, üzerinde gerilimi yazılı priz) (Her biri 1 puandır.)           

 

77- Büyüteçli ayna,

            – Işıklı, (2 puan)

            – Normal, (1 puan)

 

78- Banyonun yeterli aydınlatılması, (2 puan)

 

79- Banyo ayak havlusu, (1 puan)

 

80- Banyo perdesi veya aynı görevi yapan ayırıcı,

             – Cam v.b. özel malzeme, (3 puan)

 – Sert plastik v.b. malzeme, (2 puan)

             – Diğerleri,  (1 puan)

 

81- Lavabo, aydınlatılmış aynası ve etajeri, (Aynanın buhar tutmayı önleyici nitelikte olması halinde 1 puan ilave edilir.)

            – Tezgahlı lavabo ve büyük ayna, (4 puan)

            – Ayaklı lavabo, iyi kalite malzeme, (3 puan)

            – Normal lavabo, iyi kalite malzeme, (1 puan)

 

82- Armatürler ve bataryalar,

            – Ayarlı veya fotoselli, (3 puan)

            – İyi kalite, (2 puan)

            – Normal kalite, (1 puan)

 

83- Rezervuarlar, (3 puan) (Su tasarruf sistemi bulunması halinde 1 puan ilave edilir.)

 

84- Banyoda telefon, (2 puan)

 

85- Banyoda resepsiyonla bağlantılı alarm sistemi, (1 puan)

 

86- Banyoda saç kurutma makinesi, (2 puan)

 

87- Sabun, şampuan, hijyen torbası, duş başlığı, makyaj pamuğu, bornoz, diş bakım kiti, duş köpüğü, kağıt mendil, tarak, lif, vücut losyonu, saç kremi, tartı, v.b., (Her biri 1 puan, toplam 10 puanı geçemez.)

 

88- Niteliğini kaybetmemiş el ve banyo havluları,  (Amblemli olması halinde 1 puan ilave edilir.)

            – Her gün değişme veya çevreye duyarlı sistem, (Müşterilerin bilgilendirilmesi şartıyla)

(4 puan)

            – 2 günde bir değişme, (2 puan)

 

89- Banyoda televizyon ve/veya müzik yayınını dinleme sistemi, (1 puan)

OTURMA SALONU

 

90-Zemin kaplaması,

– Özel dokuma amblemli halı veya özel malzeme, (6 puan)

Granit, mermer, seramik, yün halı, masif parke, (4 puan)

– Sentetik halı, parke, (2 puan)

– Mozaik v.b., (1 puan)

 

91- Dekorasyon,

            – Özel düzenleme, (5 puan)

            – İyi düzenleme, (3 puan)

            – Normal düzenleme, (1 puan)

 

92- Tefriş elemanları,

            – Özel malzeme, (5 puan)

            – İyi malzeme, (3 puan)

            – Normal malzeme, (1 puan)

 

93- Okuma odası veya uygun bir mahal, (2 puan) (En az 5 çeşit süreli yayın bulundurulması halinde 2 puan ilave edilir.)  

 

94- Televizyon izleme olanağı, (Sinevizyon hizmeti bulunması halinde 2 puan ilave edilir.)

            – Ayrı bir televizyon odası veya mahalli, (2 puan)

            – Oturma salonunun uygun bir yerinde, (1 puan)

95-  Lobide veya oturma salonunda,  program içerisinde piyano, arp v.b. eşliğinde müzik performansı, (Müşterinin bilgilendirilmesi ve geçmiş programın veya sanatçıyla yapılmış olan anlaşmanın bulunması halinde puan verilir.)

             – Haftada 6 gün,  (6 puan)

             – Haftada 4 gün,  (4 puan)

             – Haftada 2 gün,  (2 puan)

 

BARLAR

 

96- Amerikan bar hizmetinin verildiği ayrı bir salon, (4 puan) (Faal olması halinde değerlendirilir).

 

97- Puanlanan amerikan bar salonu dışında içki servisi yapılan barlar, (Faal olan barlar değerlendirilir.) (Her biri 2 puan, toplam 6 puanı geçemez.)

 

98- Bar malzeme ve teçhizatı,

            – İçecek cinsine uygun malzeme ve teçhizat kullanılması, (3 puan)

– İçecek cinsine uygun malzeme ve teçhizatın tam olmamasına rağmen, hizmeti aksatmayacak düzeyde olması, (1 puan)

 

99- Buz makinesi, (3 puan)

 

100- Yemek salonuna ilaveten mutfakla bağlantılı veya özel mutfaklı ayrı yemek salonları, (Her biri 5 puan, toplam 20 puanı geçemez)

 

101- Pastane,

            – Ayrı bir salon, (5 puan)

            – Pasta servis arabası veya bir mahalde hizmet verilmesi, (2 puan)

 

KAHVALTI VE BÜFE HİZMETİ

 

102- Kahvaltı salonu,

            – Kahvaltıyı, kahvaltı salonunda veren tesisler, (6 puan)

            – Kahvaltıyı, lokantasında veren tesisler, (4 puan)

            – Kahvaltıyı, oturma salonunda veren tesisler, (2 puan)

 

103- Kahvaltı ofisi, (Kahvaltı hizmetinin verildiği salon ile bağlantılı)

            – Müstakil kahvaltı ofisi, (4 puan)

            – Mutfağın içinde ayrı bir mahal veya büfe servisi ile beraber, (2 puan)

 

104- Kahvaltı ofisinin donanımı,

– Yiyecek, içecek cinsine uygun malzeme ve donanım, (3 puan)

            – Yiyecek, içecek cinsine uygun malzeme ve donanımın tam olmamasına rağmen, hizmeti aksatmayacak düzeyde olması, (1 puan)

 

105- Servis elemanları, (Çatal, kaşık, bıçak, bardak v.b.)

            – Çok iyi kaliteli, amblemli, (3 puan)

            – İyi kaliteli, (2 puan)

            – Normal kaliteli, (1 puan)

 

106- Büfe hizmeti, (Odalarda ve/veya en az bir mahalde müşterinin bilgilendirilmesi şartıyla değerlendirilir.)

            – 24 saat hizmet veriyor, (4 puan)

            – Saat 24:00’e kadar hizmet veriyor, (2 puan)

 

107- Oda servisi, (Otel dokümanında belirtilmesi, odalarda fiyat listesi bulunması ve bu servisin yapılabileceği servis merdiveni veya asansörü bulunması halinde değerlendirilir.)

            – 24 saat hizmet veriyor, (4 puan)

            – 05:00 – 24:00 saatleri arasında hizmet veriyor, (2 puan)

 

108- Türk kahvesi ve çayının geleneklere uygun olarak hazırlanması ve servisi, (2 puan)

EĞLENCE ÜNİTELERİ

 

109- Gece kulübü veya diskotek,

            – Yemekli olması halinde servis mutfağı, (4 puan)

            – Yemeksiz olması halinde büfe, (2 puan)

 

110- Zemin kaplaması,

– Özel dokuma amblemli halı veya özel malzeme, (6 puan)

Granit, mermer, seramik, yün halı, masif parke, (4 puan)

– Sentetik halı, parke, (2 puan)

– Mozaik v.b., (1 puan)

 

111- Dekorasyon,

            – Özel düzenleme, (5 puan)

            – İyi düzenleme, (3 puan)

            – Normal düzenleme, (1 puan)

 

112- Tefriş elemanları,

            – Özel malzeme, (5 puan)

            – İyi malzeme, (3 puan)

            – Normal malzeme, (1 puan)

 

113- Gürültüyü engelleyici izolasyon, (4 puan)

 

114- Servis elemanları, (Çatal, kaşık, bıçak, tabak, verilen içkiye uygun bardak, masa örtüleri, peçeteler v.b)

            – Çok iyi kaliteli, amblemli, (3 puan)

            – İyi kaliteli, (2 puan)

            – Normal kaliteli, (1 puan)

 

115- Sanatçı hazırlık odası, (Duş, tuvalet ve makyaj masası bulunması halinde değerlendirilir.) veya diskjokey mahalli, (3 puan)

 

KONGRE SALONU – TOPLANTI SALONU – ÇOK AMAÇLI SALONLAR

 

116- Zemin kaplaması,

– Özel dokuma amblemli halı veya özel malzeme, (6 puan)

Granit, mermer, seramik, yün halı, masif parke, (4 puan)

– Sentetik halı, parke, (2 puan)

 

117-  Tefriş ve dekorasyon,

            – Özel düzenleme, (5 puan)

            – İyi düzenleme, (3 puan)

            – Normal düzenleme, (1 puan)

 

118- Kongre salonunda anında çeviri (simultane) hizmeti,

– Sabit sistem, (4 puan)

– Bu hizmetin dışarıdan sağlanarak verilmesi, (2 puan)

 

119- Sekreterlik hizmeti, (2 puan)

 

120- Çalışma odaları, ( Her biri 1 puan, toplam 4 puanı geçemez.)

 

121- Çok amaçlı salonlar, (Her salon 3 puan, toplam 15 puanı geçemez.) (Puan verilen salonların dışında kalan salonlar değerlendirilir.)

 

122- Toplantı ve konferanslar için gerekli tesisat ve donanım, (Seslendirme ve sunum araçları, video kayıt, ses kayıt, canlı yayın sistemi, kapalı devre tv. yayını, kablosuz canlı yayın imkanı, video konferans gibi araç-gereç ve donanım.) (Her biri 1 puan, toplam 5 puanı geçemez.)

 

YÜZME HAVUZLARI

 

123- Yüzme havuzları, (Yan ünite ve filtrasyon sistemi bulunması halinde değerlendirilir.) (Değerlendirilen havuzların dışındaki genel kullanıma açık her bir havuz için 2 puan ilave edilir. Toplam 6 puanı geçemez.)

            – Kapalı ve açık yüzme havuzu birlikte, (10 puan)

            – Kapalı veya açık yüzme havuzu, (5 puan)

 

124- Değerlendirilen havuzların dışında, kaydıraklı v.b. su eğlencesi amaçlı havuz, (3 puan)

 

125- Havuz çevresinde kaymayı önleyici zemin, (1 puan)

 

126- Derinlik ölçülerinin belirtilmesi, (1 puan)

 

127- Havuz kullanım saatlerinde ehliyetli cankurtaran görevlisi, (2 puan)

 

128- Güvenlik önlemlerinin en az 3 dilde belirtildiği levhalar, (1 puan)

 

129- Mayo değiştirme kabini ve dolap, (2 puan)

 

130-  Bay – bayan müşteri tuvaleti ve duş, (2 puan)

 

131-  Büfe hizmeti veya büfe hizmetini de kapsayan bar, (2 puan)

 

132- Havuzun iç ve çevre aydınlatmasının yapılması, (1 puan)

 

133- Havuz suyunun boşaltıldığı ağızlarda güvenlik önlemlerinin alındığı tesisat, (1 puan)

DİĞER ÜNİTELER VE HİZMETLER

 

134- Terzi, müşteri çamaşırı yıkama, ütüleme ve kuru temizleme servisi, (Odalarda çamaşır torbası bulundurulması ve otel dokümanında fiyat listesinin belirtilmesi halinde dikkate alınır.) (Her biri 2 puan, toplam 8 puandır. Bu hizmetlerin tesis dışında yaptırılması halinde 1’er puan üzerinden değerlendirilir.)

 

135-Tesisin görünümünü güzelleştiren fonksiyonel düzenlemeler, (3 puan)

 

136-Türk hamamı, sauna,  aletli jimnastik salonu, buhar odası, (Faal olması halinde değerlendirilir.) (Her biri 3 puan, toplam 12 puanı geçemez.)

 

137- Sertifikalı personelle faaliyet gösteren masaj, su sporları, okçuluk, atıcılık, binicilik gibi üniteler,  (Her biri 3 puan, toplam 12 puanı geçemez.)

 

138- Boş zamanları değerlendirme imkanları ( masa tenisi, bilardo, dart, satranç vb.) (Her biri 1 puan, toplam 5 puanı geçemez.)

 

139- Spor olanakları; voleybol sahası, basketbol sahası, futbol sahası, tenis kortu, golf sahası, duvar tenisi (squash), bowling v.b., (Her biri 3 puan, toplam 15 puanı geçemez.)

 

140- Sağlık ve/veya güzellik üniteleri, (Her biri 5 puan, toplam 10 puanı geçemez.) 

 

141- Sağlık ve ilkyardım hizmetinin tefriş ve düzenlemesi,

– Revir, (3 puan)

– Sağlık dolabı veya kabininde ilkyardım hizmetini eksiksiz verebilecek araç ve gereçler,

(1 puan)

 

142- Sağlık ve ilkyardım hizmeti verilmesi,

            – Doktor ile, (5 puan)

            – Sağlık personeli ile, (2 puan)

– İlkyardım sertifikası bulunan personel ile, (1 puan)

 

GENEL TUVALETLER

 

143- Zemin ve duvar kaplaması,

            – Özel malzeme, (6 puan)

            – Granit, mermer, seramik v.b., (4 puan)

            – Karo v.b., (2 puan)

 

144- Duvar kaplamaları,

            – Tavana kadar, (3 puan)

            – Yarım kaplama, (2 puan)

 

145- Temizlik ve devamlı bakım,

            – Çok temiz ve bakımlı, (7 puan)

            – Temiz ve bakımlı, (4 puan)

 

146- Yeterli havalandırma, (3 puan)

 

 

147- Rezervuarlar,  (Su tasarruf sistemi bulunması halinde 1 puan ilave edilir.)

            – Ankastre veya fotoselli, (3 puan)

            – Porselen, seramik, (2 puan)

            – Diğer, (1 puan)

 

148- Hijyenik klozet kapak kağıdı,

            – Mekanik sistemli,  (3 puan)

            – Diğerleri, (2 puan)

 

149-  Çöp kutusu,

            – Fotoselli, (3 puan)

            – Pedallı, (2 puan)

            – Diğerleri, (1 puan)

 

150- Lavabo ve etajerin niteliği ve birbirine uyumu,

            – Tezgahlı lavabo ve büyük ayna, (4 puan)

            – Ayaklı lavabo ve etajeri, iyi kalite, (2 puan)

            – Normal lavabo ve etajeri, iyi kalite, (1 puan)

 

151- Aynanın görünümü ve niteliği, (3 puan)

 

152- El kurulama olanağı,

– Fotoselli kağıt havluluk ile, (3 puan)

            – Kağıt havlu veya rulomatik havlu ile, (2 puan)

            – Makine ile, (1 puan)

 

153- Armatürler,

            – Ayarlı veya fotoselli, (3 puan)

            – İyi kalite, (2 puan)

            – Normal kalite, (1 puan)

 

YÖNETİM VE PERSONEL

 

154- Müdür, muhasebe, personel müdürü v.b. yönetici odaları, (Her biri 1 puan, toplam 5 puanı geçemez.)

 

155- İdari personelin mesleki bilgi ve görgü seviyesi, (Konusunda eğitim görmüş veya deneyimli.)

(3 puan)

 

156- Hizmet standardını yükseltmek amacıyla, yönetim tarafından belirli zamanlarda uygulanan, işbaşı eğitim programları ve uygulama örnekleri, (3 puan)

 

157- Personel üniteleri,

            – Soyunma yerleri,

            – Duş, tuvalet ve lavaboları,

            – Oturma ve yemek yeme mahalleri,

            – Yatakhaneleri,

            (Her biri 3 puan)

158- Toplam personel sayısının tesis kapasitesine oranı,

            – 1-2 yatak için 1 personel, (10 puan)

            – 3-4 yatak için 1 personel, (6 puan)

            – 5-6 yatak için 1 personel, (3 puan)

 

159- İdari personel dışında kalan personelin mesleki bilgi ve görgü seviyesi ile müşteriye davranışları,

            – Uzman personel ile üstün hizmet, (5 puan)

            – Bilgili personel ile iyi hizmet, (3 puan)

            – Normal personel ile iyi hizmet, (1 puan)

 

160- Personelde işlerine ve görev yerlerine uygun, özel ve temiz kıyafet, (4 puan) (Personelin isimlerini gösterir yaka kartı taşımaları halinde 2 puan ilave edilir.)

 

161- Tesiste yabancı dil bilen ön büro ve servis personeli sayısının toplam ön büro ve servis personeli sayısına oranı,

            – %50′ si ve fazlası yabancı dil biliyor, (3 puan)

            – %50′ den azı yabancı dil biliyor, (1 puan)

 

162- Personelin dış görünümü, bakımı ve temizliği, (4 puan)

 

163- Müşteri isteğinin karşılanma süresi, (2 puan)

 

164- Tesis lokantasında tüm müşterilere öğle veya akşam yemeklerinin yeterli personel ile alakart olarak verilmesi, (Her biri 5 puan)

TEMİZLİK VE DEVAMLI BAKIM

 

165- Çevre temizliği,

            – Çok temiz, (7 puan)

            – Temiz, (4 puan)

 

166- Müşteri mahallerinin temizliği, (Müşterilerin sürekli hizmetinde olan ortak kullanım alanları değerlendirilir.)

            – Çok temiz ve bakımlı, (7 puan)

            – Temiz ve bakımlı, (4 puan)

 

167- Müşteri mahallerinin dışındaki ünitelerin temizliği,

            – Çok temiz ve bakımlı, (7 puan)

            – Temiz ve bakımlı, (4 puan)

 

TESİSAT MAHALLERİ

 

168- Klima, (Isıtma – soğutma sistemi)

            – Tüm hacimlerde, (10 puan) (Personel üniteleri, teknik bölüm v.b. diğer bölümler dahil.)

            – Yalnız genel mahallerde ve yatak odalarında, (7 puan)

            – Yalnız genel mahallerde veya yatak odalarında, (5 puan)

 

169- Devamlı ve yeterli basınçta sıcak ve soğuk su, (2 puan)

 

170- Su kesilmesi halinde tesisin su ihtiyacını karşılayacak depo veya depolar, (2 puan)

 

171- Kullanım suyunun iyileştirilmesi,

-Su arıtma tesisatı, (5 puan) (Çıkış su arıtma raporu bulunması halinde değerlendirilir.)

-Su yumuşatma sistemi, (2 puan)

 

172- Jeneratör desteğinde devamlı ve yeterli elektrik sağlanması, (4 puan)

 

173- Diğer mekanlardan tecrit edilmiş, zemin ve duvar kaplamaları nitelikli, yeterli aydınlatması olan tesisat mahalli, (2 puan)

 

174-Tesisat mahallerinde yeterli havalandırma, (2 puan)

 

175- Tesisat mahallerinde konusunda diplomalı veya sertifikalı personel çalıştırılması, (1 puan)

 

176- Tesisat mahallerinde mevcut tesisatın ve tesisat mahallinin kullanım yönergesinin görünür yerlerde bulundurulması, (1 puan)

 

177- Tesisat mahallerine özgü ve yeterli yangın söndürme sistemi, (3 puan)

 

OTOPARK, GARAJ (Tesis bünyesinde ve faal olması halinde değerlendirilir.)

 

178- Garaj,

– Araç park edilmesini kolaylaştırıcı park çizgi ve yönlendirme işaretleri bulunan, (6 puan)

– Diğerleri, (3 puan)

 

179- Otopark, (Üstü kapalı olması halinde 2 puan ilave edilir.)

            – Tesis oda sayısının %50′ si oranında zemini bakımlı, (3 puan)

            – Tesis oda sayısının %30′ u oranında zemini bakımlı, (2 puan)

            – Tesis oda sayısının %15′ i oranında zemini bakımlı, (1 puan)

 

180- Garaj veya otoparkta görevli personel, (1 puan) (Bu hizmetin 24 saat verilmesi halinde 2 puan ilave edilir.)

 

YANGIN ÖNLEMLERİ

 

181- Yangın uyarı sistemi,

            – Isıya veya dumana duyarlı merkezi kontrol panelli otomatik alarm sistemi, (5 puan)

            – Isıya veya dumana duyarlı otomatik alarm sistemi, (3 puan)

            – Standart alarm sistemi, (1 puan)

 

182- Uygun yerlerde yangın anında çıkış yollarını gösterir elektrik şebekesinden ayrı ışıklı işaretler, (3 puan)

 

183- Yangın merdiveni kovasının elektrik şebekesinden ayrı aydınlatılması, (3 puan) (Tahliyeyi engelleyecek hususların bulunması halinde değerlendirilmez.)

 

184- Kat ve koridorlarda yangın tecrit sistemi, (3 puan)

 

185- Yangın anında tahliyeyi kolaylaştırmak amacıyla, odalarda yangın merdiveninin yerini gösteren kat planının bulundurulması, (1 puan)

 

186- Yangın konusunda personelin eğitimi, yangın anında görev dağılımı ve acil durum planı,

(2 puan)

 

187- Yangın çıkış kapılarında içeriden anahtar yardımı olmadan dışarıya açılabilmeyi sağlayan kapı kilit sistemi,

            – Barlı kilit sistemi,  (4 puan)

            – Diğerleri, (2 puan)

 

188- Yangın söndürücüler,

– Otomatik basınçlı söndürücüler, (5 puan) (Tüm ünitelerde bulunması halinde 2 puan ilave edilir.)

            – Kimyevi söndürücüler, (2 puan)

            – Yangın vana ve hortumu, (1 puan)

 

DEPOLAR

 

189- Tesis kapasitesine uygun teçhizat ve malzeme deposu veya depolarında düzenleme, (Her depo 1 puan, toplam 5 puanı geçemez.)

 

190- İçki kavı,

-Depoda saklama, (3 puan)

-Dolapta saklama, (1 puan)

 

ÇÖPLER

 

191- Çöplerin muhafazası,

– Çöplerin kapalı naylon torbalar içinde çöp bekletme odasında muhafazası, (3 puan) (Soğuk hava tertibatı olması halinde 1 puan ilave edilir.)

            – Kapalı naylon torbaların kapalı bidonlar içinde muhafazası, (1 puan)

 

192- Çöp öğütücüsü,  (2 puan)

 

193- Geri dönüşüm sağlamak amacıyla katı atıkların plastik, kağıt, cam metal v.b. olarak ayrıştırılması, (3 puan)

 

SAĞLIK VE GIDA GÜVENLİĞİ

 

194- Yiyecek ve içecek maddelerinin hazırlanmasında sağlık ve hijyen kurallarına uygunluk,

(Gıda güvenliği sertifikasının bulunması halinde değerlendirilir.) (2 puan)

 

195- Kullanım suyu ve klimatize edilmiş havada sağlık güvenliğine ilişkin alınan önlemler, (Bakım sözleşmesi olması halinde değerlendirilir.) (2 puan)

 

196-Çalışan personelin iş ve görev yerlerine uygun olarak hijyen kurallarına uyması, (2 puan)

 

197-  Haşere ile düzenli mücadele yapılması, (2 puan) (Sözleşme veya ilaçlama programı bulunması halinde değerlendirilir.)

 

198- Açık büfelerde banket altı sabit soğutucu ve ısıtıcı tesisatın bulunması, (2 puan)

 

BEDENSEL ENGELLİ DÜZENLEMESİ

 

199-Tesis girişinde bedensel engelliler için düzenleme, (2 puan)

(Farklı seviyedeki yerler birbirine rampalarla bağlanmalıdır. Rampa eğimleri 5 dereceden dik olmamalı, yanlarında trabzan düzenlenmeli ve temiz geçiş genişliği ile tesis giriş kapısı genişliği en az 100 cm. olmalıdır.)

 

 

 

200- Müşteri kullanımına açık bahçede bedensel engelliler için yapılan düzenleme, (2 puan)

(Farklı seviyedeki yerler birbirine rampalarla bağlanmalıdır. Rampa eğimleri 5 dereceden dik olmamalı, yanlarında trabzan düzenlenmeli ve temiz geçiş genişliği en az 120 cm. olmalıdır.)

 

201- Asansörde bedensel engelliler için düzenleme, (2 puan)

(Kapı fotoselli ve kumanda düğmelerinin zemin döşemesinden yüksekliği yaklaşık 100 cm. olmalıdır. Kabin içinde zemin döşemesinden yaklaşık 90 cm. yüksekliğinde tutunma bantları sağlanmalı ve kabin içi halı kaplı olmamalıdır.)   

 

202-Kapılar üzerinde bedensel engellilere ait olduğu vinyetlerle belirtilen lavabo ve tuvalet düzenlemesi, (2 puan) (Genel tuvaletlerin dışında ayrı bir mahalde bay-bayan ortak kullanım olarak düzenlenmesi halinde 2 puan ilave edilir.)

(Kapı genişliği en az 85 cm. olmalıdır. Eşik yapılmaması tavsiye edilmekle birlikte, yapılması halinde en fazla 1,5 cm. yükseklikte ve pahlı olarak yapılmalıdır. Klozet, lavabo, sifon, batarya gibi donatılar bedensel özürlünün kullanabileceği şekilde düzenlenmeli, aynalar göz hizasında veya inip çıkan ayarlı veya öne doğru 10-15 derece eğik olmalıdır. Tekerlekli sandalyenin dönüşüne uygun büyüklükte düzenlenmeli ve zemini kaygan olmayan malzeme ile kaplanmalıdır.)

 

203-Bedensel engelliler için yatak odası düzenlemesi, (2 puan) 

(Odalar, bedensel özürlünün rahatça hareket edip odayı kullanabileceği şekilde, uygun büyüklük ve konumdaki eşyalarla tefriş ve dekore edilir, dengesiz duran, sivri köşeli eşyalar bulundurulmaz. Oda giriş kapısı genişliği en az 85 cm. olmalıdır.  Oda zemini kaygan olmamalı, kalın, yumuşak, tutan halı kullanılmamalıdır. Dolap kapıları sürgülü ve askı yüksekliği en fazla 140 cm., elektrik düğme ve prizleri zemin döşemesinden en fazla 100 cm., en az 40 cm. yükseklikte olacak şekilde düzenlenmelidir. Yatak başucunda merkezi aydınlatma düğmesi bulunmalıdır.)

 

204- Bedensel engelliler için düzenlenen oda banyoları, (2 puan)

(Banyo kapısı açılımı rahat hareket imkanı verecek şekilde düzenlenir. Kapı genişliği en az 85 cm. olmalıdır. Eşik yapılmaması tavsiye edilmekle birlikte yapılması halinde en fazla 1,5 cm. yükseklikte ve pahlı olarak yapılmalıdır. Klozet, lavabo, sifon, batarya gibi donatılar bedensel özürlünün kullanabileceği şekilde düzenlenmelidir.  Aynalar göz hizasında veya inip çıkan ayarlı veya öne doğru 10-15 derece eğik olmalıdır.  Tekerlekli sandalyenin dönüşüne uygun büyüklükte düzenlenmeli ve zemini kaygan olmayan malzeme ile kaplanmalıdır. Bedensel özürlü kullanımına uygun şekilde küvet veya duş düzenlemesi yapılır.  Bu bölümlerde oturma yeri ile uygun yerlerde tutunma bantları sağlanır.)

 

205- Giriş ünitesi, oturma salonu, lokanta, yüzme havuzu, gece kulübü v.b. ünitelerden en az 3 adedinin bedensel engellilerin ulaşımına ve kullanımına uygun düzenlenmesi, (2 puan)

 

 

II. BÖLÜM

 

( LOKANTA – KAFETERYA )

 

NOT: Aşağıdaki lokanta bölümünden;

–         Kafeteryalar ve 3. sınıf lokantalar için 25 puanı aşması halinde oteller bölümüne 10 puan,

–         2. sınıf  lokantalar için 40 puanı aşması halinde oteller bölümüne 20 puan,

–         1. sınıf lokantalar için 80 puanı aşması halinde oteller bölümüne 40 puan,

eklenecektir.

 

YEMEK SALONU

 

1- Yemek salonu girişinde uygulanan fiyatların teşhir edilmesi, (1 puan)

 

2- Günlük mönü, (Diet, vejeteryan, çocuk mönüsü v.b. bulunması halinde her biri için 1 puan ilave edilir).

 

            – İyi kalite bir kit içinde müşteriye sunulması, (3 puan)

            – Normal kalite bir kit içinde müşteriye sunulması, (1 puan)

 

3- Günlük mönüde yiyeceklerin içeriğinin belirtilmesi, (1 puan) (Her yabancı dil için 1 puan ilave edilir, toplam 3 puanı geçemez.)

 

4- Zemin kaplaması,

– Özel dokuma amblemli halı veya özel malzeme, (6 puan)

Granit, mermer, seramik, yün halı, masif parke, (4 puan)

– Sentetik halı, parke, (2 puan)

– Mozaik v.b, (1 puan)

5- Dekorasyon,

            – Özel düzenleme, (5 puan)

            – İyi düzenleme, (3 puan)

            – Normal düzenleme, (1 puan)

 

6- Tefriş elemanları,

            – Özel malzeme, (5 puan)

            – İyi malzeme, (3 puan)

            – Normal malzeme, (1 puan)

 

7- Çatal, kaşık, bıçak, tabak, bardak, v.b. servis malzemeleri, (Özel yemek takımları olması halinde 1 puan ilave edilir.)

 

            – Çok iyi kalite amblemli, (3 puan)

            – İyi kalite, (2 puan)

            – Normal kalite, (1 puan)

 

8- Masa örtüleri, (İyi kalite, temiz ve lekesiz.) (2 puan)  

 

9- Peçeteler, (Her müşteri ile değişir, kağıt peçete ile birlikte.)

– İyi kalite, (2 puan)

– Normal kalite, (1 puan)

 

10- Yemek masalarının düzeni (2 puan)

 

11- Yemek salonu ile mutfak arasında servis ofisi, (2 puan)

 

12- Özel yemek ve kokteyl mahalli, (Mutfakla bağlantılı veya özel mutfaklı)

– Yemek salonundan ayrı bir salon, (10 puan)

– Yemek salonunda ayrı bir mahal, (4 puan)

 

13- Çocuk servis düzeni, masa ve sandalyesi (2 puan)

 

MUTFAK

           

14- Zemin kaplaması,

– Hijyenik özel malzeme, (6 puan)

            – Mermer, seramik, v.b., (3 puan)

            – Mozaik, (1 puan)

 

15- Etler – hamur işleri ve tatlılar – soğuklar – sıcaklar için birbirinden ayrı ya da bölmeyle ayrılmış hazırlık yerleri, (Her biri 2 puan, toplam 8 puanı geçemez.)

 

16- Mutfak ekipmanları, (Her biri 2 puan)

            -İhtiyaca uygun pişirme yerleri, (Kuzine)

-Yemekleri sıcak saklama teçhizatı, (Benmari)

– Servis sırasında yemekleri sıcak saklama teçhizatı, (Reşo)

-Izgara donatımı,

-Türk mutfağına uygun pişirme fırını,

-Tabakları sıcak saklama teçhizatı,

 

17- Bıçaklık ve bıçaklar için özel sterilizasyon sistemi, (2 puan)

 

18- Hijyen lavabosu ve musluğu, (2 puan)

 

19- Soğuk oda, dipfriz ve soğuk dolaplar,

            – Kapısı içeriden açılabilen ve alarm zili bulunan soğuk oda, (3 puan)

            – Derin dondurucu ve soğuk dolaplar, (1 puan)

 

20- Bulaşık yıkama yerlerinin niteliği, (3 puan)

 

21- Mutfak ve servis malzemeleri için ayrı yıkama yerleri, (3 puan)

 

22- Servis takımlarının makine ile yıkanması, (3 puan)

 

23- Giriş kapısından ayrı, mutfak ve depo ile bağlantılı servis girişi, (5 puan)

YEMEKLER

 

24- Yemek malzemelerinin kalitesi, (Yemeğin sunuş tarzı, nefaseti dikkate alınır.)

            – Özel seçilmiş malzeme,  (4 puan)

– İyi cins malzeme , (3 puan)

– Normal malzeme, (2 puan)

 

25- Yemek kültürü, (Yöresel, ulusal ve uluslar arası mutfaklar) (Her mutfak 5 puan, toplam 10 puanı geçemez.)

 

26- Yemeğin sunuş tarzı ve nefaseti, (3 puan)

 

 

DÜŞÜNCELER:

 

 

 

 

 

 

 

 

 O T E L L ER

 

 

 

SINIFI

ASGARİ PUAN

ALDIĞI PUAN

 

LOKANTADAN GELEN PUAN

 

TOPLAM PUAN

 

5 YILDIZLI OTEL

 

600

 

 

 

 

 

4 YILDIZLI OTEL

 

450

 

 

 

 

 

3 YILDIZLI OTEL

 

320

 

 

 

 

 

2 YILDIZLI OTEL

 

250

 

 

 

 

 

1 YILDIZLI OTEL

 

200

 

 

 

 

              ……………………………………………………………………………………Oteli’nde,…………………………………………

 

tarihinde yapılan sınıflandırma formu uygulamasında, ………….. puan almıştır.

            Arz olunur.