Dünyanın en önemli turizm fuarları arasında gösterilen Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarı’nda (EMITT) Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Alanya markasıyla 63 metrekarelik özel hazırlanmış stant ile tanıtım çalışmalarını sürdürdü. Dünya turizm nabzının attığı EMITT’te Alanya standının önemli bir konuğu vardı. Alanyalı Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, turizmcilerle Alanya standında buluştu ve sezon değerlendirmesi yaptı, turizmcilerden birtakım talepler aldı. İlk iki gün sadece turizm profesyonellerine açık olan fuar cumartesi ve pazar günü de halka açık olacak.
“İÇ PAZAR PAYI YÜZDE 25 OLMALI”
Turizmde farklı pazarlara açılmanın önemine işaret eden ALTİD Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Sili, “Rusya’nın durumu ve Avrupa pazarındaki dalgalanma turizmi farklı bir noktaya taşıdı. Çin, Hindistan ve Ortadoğu’ya yönelmemiz lazım. Bu tip dalgalanmalardan büyük darbe yememek için yerli pazardan en az yüzde 25 pay almak gerekli. Devlet ve yatırımcı işletmeler zor süreçlerde birlikte hareket etmeli ve turizm bir devlet politikası haline dönüşmeli. Sayın Dışişleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu, standımızı ziyaret etti ve Alanya’mıza sahip çıktı. Kendisine bu hassasiyetinden dolayı teşekkür ediyorum” dedi.
“GZP’YE DAHA FAZLA UÇAK İNMELİ”
Tüketicilerin son dakika satışlarını beklediğini söyleyen Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, “Bu sene yerli misafirlerimiz tatillerini huzur içinde Alanya’da yapabilirler. Yaşanan krizlerde basın mensuplarımıza çok önemli görevler düşüyor. Ülke çıkarları doğrultusunda hareket etmemiz çok önemli. Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nun müjdelediği gibi Gazipaşa Alanya Havalimanı’na (GZP) inecek olan yeni havayolu şirketlerine ihtiyaç var. GZP’ye daha fazla uçağın inmesi için fuarlarda ve yurt dışı ziyaretlerimizde gereken temasları sağlıyoruz” açıklamasında bulundu.
“GZP’NİN AVANTAJLARINI ANLATIYORUZ”
GZP’nin önemine vurgu yapan ALTAV Yönetim Kurulu Üyesi Kerim Yılmaz, “Charter sorunu var. GZP’ye daha fazla ve farklı pazarlardan uçak uçurabilmeliyiz. ALTAV olarak bu bağlamda EMITT’te ve ALTAV’ın katıldığı 25 uluslararası fuarda gerekli görüşmeleri yapıyor, havalimanının cazibesini ve avantajlarını raporlar halinde sunuyoruz” dedi.
“REKABET YANLIŞ ALGILANIYOR”
Bu sene zor bir seneyi yöneteceklerini belirten Alaiye Otelleri Genel Müdürü Selim Soylu, “Moral bozmayacağız ve elimizden geleni yapacağız. EMITT’te iç pazar iyi gözüküyor. Bu sene marka olmuş, misafir memnuniyetini yakalamış işletmeler kazanacak. Fiyat kesinlikle kırmayacağız. Türkiye’de rekabet yanlış algılanıyor. Kimse fiyat kırmamalı. Türkiye’yi bir gemi olarak düşünürsek hepimiz bu geminin içindeyiz ve bu gemi zarar görürse hepimiz zarar görürüz” dedi.
“İÇ PAZAR İLK KEZ BU KADAR İLGİ GÖRDÜ”
Rus pazarının durma noktasına gelmesinin ardından iç pazarın çok daha fazla önem kazandığını ifade eden Katya Otelleri Sahibi Turizmci Kamil Köseoğlu, “Yıllardır katıldığım EMITT’te ilk kez bu kadar kalabalık gördüm. İç pazara olan önemin arttığı bu yoğun ilgiden anlaşılıyor fakat Rus pazarı açığını doldurması kolay olmayacak” dedi.
“KALKINMA AJANSLARI DAHA FAZLA DESTEK VERMELİ”
Önceki dönemlerde spor turizmi ve alternatif turizm yatırımlarının yapılmadığı için krizlerden daha yüksek etkilenildiğinin altını çizen Cartier Tur Sahibi Mustafa Kemal Canfedai, “Deniz, kum ve güneş yatırımlarından artık vazgeçmeliyiz. Alternatif turizm kitleleriyle sürekli görüşen bir turizmci olarak spor ve alternatif turizmin önemini çok iyi biliyorum. Bugüne kadar dünyanın birçok ülkesinde bu alanlarda görüşmeler yaptım ve Alanya’ya çok sayıda bisiklet kulübü başta olmak üzere spor kulüplerini uzun süreli kamp için getirdim. Kalkınma ajanslarının bu alanlara daha fazla destek vermelerini istiyorum” şeklinde konuştu.