Alanya standında her yıl olduğu gibi Fince hazırlanan Alanya şehir rehberleri,2010 takvimleri, Alanya logolu bez çantalar, kalemler, büyük ve küçük nazar boncukları, otel rehberleri, çocuklar için hazırlanan boyama kitapları ve Alanya resimli puzzle’lar, Alanya tanıtım DVD’leri büyük bir ilgi gördü.
Ayrıca Alanya standının yanında, ALTAV’ın bir etkinliği olarak Alanya ekibinde yer alan Aslı Eda Şemenoğlu 4 gün boyunca Alanya’dan götürülen su kabaklarını geleneksel motiflerle boyayarak fuarda büyük bir ilgi topladı. Bu etkinliğimizle Türkiye standını zenginleştiren unsurlardan biri olarak ön plana çıktık. Birçok medya kuruluşu (Iltalehti vs) kabak standımızın resmini çekti ve bilgi aldı. Ayrıca su kabakları tur operatörleri ve önemli medya mensuplarına hediye edildi.
Türkiye standı bu yıl çeşitli etkinliklerle oldukça renklendirilmişti. Bir Formula 1 simülatöründe Istanbul Park pistinde yarışan ziyaretçiler tur operatörlerinin sponsor olduğu çekilişe katıldılar. Standda sürekli lokum ve Türk kahvesi ikram edildi, aralıklarla canlı Türk müziği performansı sergilendi. Ayrıca Türkiye standında ilk gün verilen kokteylde ilişkide olduğumuz birçok medya mensubuyla tekrar bir araya gelme fırsatı yakaladık ve önümüzdeki dönemle ilgili işbirliği görüşmelerinde bulunduk.
Helsinki Tanıtma Ataşemiz Sayın Ahmet Kaplan ile yapmış olduğumuz toplantıda, tanıtım kampanyalarında ve basın gezilerinde Alanya ilgili yapacağımız ortak çalışmalar konusunda anlaşıldı.
Tur operatörleri ile yapılan toplantılarda genelde 2010 koltuk planlarının 2009’a göre % 15 civarında artırılmış olduğunu gözlemledik. Örnek vermek gerekirse Detur’un 20.000 koltuk olan 2009 kapasitesi 2010’da 22.500’e çıkarılmış ve Aurinkomatkat’ın 10.000 olan 2009 kapasitesi 2010 için 11.500 olarak planlanmıştır.
Bunun yanında diğer önemli tur operatörleri olan Finnmatkat ve Nazar ile yapılan toplantılar da olumlu geçti ve Türkiye satışlarının gün bazında geçen yıla göre çok daha iyi gittiğini öğrendik.
Özellikle Aurinkomatkat’ın bu yıl İspanya’dan sonra en iyi satışı Türkiye pazarında gerçekleştirerek Türkiye’nin Yunanistan ve İtalya’nın önüne geçmiş olması çok olumlu bir haberdi.
Alanya-Gazipaşa Havalimanı ile ilgili olarak yaptığımız çalışmalar da, görüştüğümüz tüm tur operatörlerine Havaalanının broşürlerini ve son teknik durumunu sunarak bu konudaki ilgilerini devam ettirdik. Air Baltic ve Air Finland havayolu şirketleri ile de yeni havaalanımızla ilgili detaylı bir görüşme yaptık.
Finlandiya’nın TRT’si sayılan YLE’den bir gazeteci ile Şubat ayı sonunda Alanya’ya gelerek Alanya-Gazipaşa Havalimanı’nı yerinde görmesi ve resmi yetkililerle röportaj yapması için anlaştık ve bu konu ile ilgili ön çalışmayı orada gerçekleştirdik.
Bunların yanında Finlandiya’nın en büyük iki seyahat dergisinden biri olan Matkalehti yöneticileri ile yaptığımız toplantıda kendilerini Alanya’ya davet ettik ve ortak haber yapma konusunda görüştük.
Ayrıca kardeş şehrimiz Rovaniemi aracılığı ile tanıştığımız Finlandiya ve Baltık ülkelerini kapsayan bir alanda gittikçe büyüyen bir medya grubu olan Independent Press ile, Alanya hakkında detaylı bir haber yapmak üzere anlaştık.
Akdeniz çanağında yer alan Bulgaristan, Kıbrıs Yunanistan gibi ülkelerle çalışan bir tur operatörü ile yaptığımız toplantıda kendilerini Türkiye ile de çalışmaya davet ederek Alanya ve Türkiye hakkında detaylı bilgiler aktardık.
Tur operatörleri ile yaptığımız görüşmelerde 3.yaş turizmi olan “long stayer” paketlerinin teşvik edilmesi için önerilerde bulunduk. Söz konusu ürün kış turizmine destek olacağı için Vakfımız tarafından önemle üzerinde durulmaktadır.