Alanya Turizm Tanıtma Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Elvan Güneş, “Sadece kültür turu yapan 10 acente yetkilisini Alanya’da ağırlayacağız. Deniz, kum, güneş üçlemesi haricinde Alanya’nın tarihi ve doğal güzelliklerini ön plana çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
SIRBİSTAN’IN başkenti Belgrad’da 21-24 Şubat 2019 arasında 41’incisi düzenlenen Uluslararası Belgrad Turizm Fuarı’nda Alanya tanıtımı yapıldı. Fuarda Alanya’yı Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Genel Sekreteri Elvan Güneş temsil etti. Kültür ve Turizm Bakanlığı 150 metrekare alanda yer aldı.
‘SON 2 YILDIR BÜYÜYEN PAZAR’
Fuarla ilgili temaslarını ve izlenimlerini aktaran Güneş, Sırbistan nüfusunun 7 milyon 121 bin olduğunu ve 2 milyondan fazla kişinin başkent Belgrad’da yaşadığına dikkat çekerek “Fuarın konumu çok önemliydi. Katılım ve misafir sayısı da ülke nüfusuna oranla oldukça iyiydi” dedi. Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan aldığı verileri aktaran Güneş, “2016’da 110 bin 584, 2017’de 146 bin 852, 2018’de 225 bin 312 kişi ülkemizi ziyaret etti. Görüldüğü üzere sürekli artarak büyüyen bir pazar. Fuarda çeşitli röportajlar ve sosyal medya tanıtım aktiviteleriyle çalışmalarımızı çeşitlendirdik ve bu yöntemlerle binlerce kişiye ulaştık. Özellikle fuar süresince yaptığımız sosyal medya tanıtım çalışması büyük ilgi gördü ve 2 çifte Alanya tatili hediye ettik” dedi.
‘GAZİPAŞA ALANYA HAVALİMANI’NI İSTİYORUZ’
Pazarda önemli payı olan 109 destinasyona paket tur satan bölgenin önemli acentelerinden olan Big Blue’nun Yönetim Kurulu Üyesi Enver Babat ile yaptığımız görüşmede 2018 yılında 36 bin 700 sayısına ulaştıklarını 2019 yılında 45 bin planladıklarını, talepte yoğunluk olduğu takdirde 50 bin sayısına ulaşabileceklerini söyledi. 2018 yılında 530 bin euro tanıtım harcaması yaptıklarını bu yıl yine önemli tanıtım planlamaları ile bu pazarda artış sağlamayı hedeflediklerini bildirdi. 16 Mayıs 2019’da Antalya’ya uçmaya başlayacaklarını 3 Haziran 2019’dan itibaren her hafta 17 uçak ile 23 Ekim 2019’a kadar operasyonu devam ettireceklerini söyledi.
‘ERKEN REZERVASYONLAR YÜZDE 20 ARTIŞTA’
Yine bölgenin önemli acentelerinden Fibula Travel Kontrat Müdürü Hakkı Alan ile yaptığımız görüşmede bu yıl sadece Sırbistan’da değil Bosna Hersek, Makedonya, Romanya ve diğer pazarlarda da önemli artış kaydettiklerini, geçen yıl tüm pazarlarda 122 bin sayısına ulaştıklarını, bu sene yüzde 100-115 genel bir artış beklediklerini iletti. 23 Nisan 2019-20 Ekim 2019 arasında haftada 9 uçak ile Antalya’ya uçacaklarını belirtti. Sırbistan’ın Balkanlar’ın lokomotif ülkesi olduğunu, Türkleri çok sevdiklerini, bu durumu fırsata çevirmemiz gerektiğini söyledi. Çok sayıda otel işletmesi katılımıyla fuarda büyük bir stant açtıklarını anlatan Alan, yoğun talep ile karşılaştıklarını, erken rezervasyon satışlarının geçen yıla göre yüzde 20 artışta olduğunu söyledi.
‘PAKET FİYATLARI YÜZDE 10 ARTTI’
1 A Travel ortaklarından Şahin Bektaş, 2018 yılında 8 bin 500 kişi getirdiklerini, 2015 yılında 11 bin kişiye ulaştıklarını, bu sene 2015 yılını geçerek 14 bin 400 olarak planlama yaptıklarını söyledi. Satışların şu ana kadar iyi olduğunu 19 Mayıs-14 Ekim arasında haftada 6 uçak ile Antalya’ya uçuş planladıklarını, Sırbistan pazarının Balkanlar’ın en önemli pazarı olduğunu, Türkiye’nin fiyat-kalite dengesi açısından dünya turizminde önemli bir yer edindiğini, paket fiyatlarında yüzde 10’luk bir artış olmasına rağmen satışların memnun edici düzeyde olduğunu belirtti.
‘MISIR OPERASYONLARI ANTALYA’YA KAYACAK’
Romanya’nın en büyük operatörlerinden Christian Tour bu yıl ilk defa Sırbistan’dan Türkiye satışına başladı. Christian Tour Müdürü Zdravko Maknik ile yaptığımız görüşmede bu yıl başlangıç yılı olduğu İçin 11 uçak sayısıyla start vereceklerini, duruma göre Mısır operasyonlarının bir kısmını Antalya bölgesine kaydırabileceklerini söyledi.
‘TURİZM BAKANI ALANYA STANDINDA’
Sırbistan Turizm Bakanı standımızı ziyaret etti kendisine Alanya Belediyemizin hazırlatmış olduğu el yapımı ahşap Alanya temalı, kapaklı ajanda hediye ettik. Yoğun bir basın ekibinin çekim yaptığı bu anda sohbet edip kendisini Alanya’ya davet ettik.
‘ALANYA GEZİSİ DÜZENLENECEK’
Sadece kültür turu yapan, içlerinde 75 bin takipçisi olan 10 acente yetkilisini Alanya’da ağırlayacağız. Deniz, kum, güneş üçlemesi haricinde Alanya’nın tarihi ve doğal güzelliklerini kapsayan bir tanıtım gezisi olacak. Ayrıca Alanya’da kültür paketi yapan acenteler ile yüz yüze 2 saatlik bir görüşme ayarlayacağız. Tarihini ise THY Sırbistan Müdürümüz Sayın Mehmet Alagöz ile bir program dahilinde belirleyeceğiz. Ayrıca önemli bir tatil ve moda blog yazarı olan Marko Tadiç’den yaptığımız görüşme sonucunda Alanya’ya gelmesi yönünde anlaşma yaptık.
Alanya öncesinde Rusya ve İstanbul’da olacak. Alanya’nın muz lifi projesiyle yakından ilgilendi.
‘TANIRIM ELÇİSİ GİBİ ÇALIŞIYORLAR’
Sırbistan’da Sayın Büyükelçimiz Bilgiç, Saraybosna Müşavirimiz Sayın Demiral ve THY Genel Müdürümüz Sayın Alagöz, öyle güzel bir sinerji oluşturmuşlar ki hepsi tanıtım elçisi gibi çalışıyorlar. Bu başarılı çalışmalarından dolayı ayrı ayrı teşekkür ederiz.