Foto Galeri

Tanıtımda Alanya farkı

901

23-26 Şubat 2017 tarihleri arasında Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da 39’uncusu düzenlenen Uluslararası Belgrad Turizm Fuarı’nda Alanya tanıtımı yapıldı. Fuarda Alanya’yı Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Yönetim Kurulu Üyesi Elvan Güneş temsil etti. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Alanya standının da yer aldığı 305 metrekare alanda tanıtım çalışması yaptı. Fuarın nabzını tutan Güneş, şunları kaydetti:

“GEÇEN YIL YÜZDE 38’LİK GERİLEME OLDU”

Sırbistan’ın nüfusu 7 milyon 300 bin. Başkent Belgrad’da ise nüfus 2 milyondan fazla. Asgari ücret 400 euro, emekli maaşı ise 200 euro civarında. Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan alınan bilgilere göre 2015 yılında 178 bin 97 kişi Sırbistan’dan Türkiye’ye giriş yaparken 2016’da bu rakam 110 bin 594’de kaldı. Yani bu pazarda geçen yıl yüzde 38’lik gerileme oldu.

“FUAR DÜZENİ DEZAVANTAJLI”

Fuarda 25 ülkeden toplam bin 200 katılımcı vardı. Acentalar ile ülke stantlarının birbirinden çok ayrı salonlarda yer alması dezavantaj oluşturdu. Aynı zamanda bu fuar tüketici fuarı olduğu için tur operatörü ve acenta temsilcilerinin olduğu bölüm çok yoğun ve kalabalıktı.

“BAKANLIĞIN UÇAK DESTEĞİ ÇOK ÖNEMLİ”

Yüzde 70’lik payı ile bölgenin lokomotifi olan Big Blue’nun Yönetim Kurulu Üyesi Enver Babat ile yapılan görüşmede 2015’de 27 bin kişi kişiyi tatil amaçlı Türkiye’ye gönderdiklerini 2016 yılında ise 3 bin 800 sayısına zor ulaştıklarını, özellikle Bakanlığın vermiş olduğu uçak desteğinin önemli olduğunu, 2017 yılında bulunan koşullar göz önünde bulundurularak 12 bin rakamını hedeflediklerini söyledi. Haftada dört uçak planlamaları var. İki uçağı da opsiyonel olarak bekletiyorlar. Şayet Türkiye’de herhangi bir olumsuzluğun olmaması durumunda son dakika satışlarıyla bu iki uçağı da devreye sokacaklar. Uçaklar 27.05.2017 – 18.10.2017 arasında Antalya Havalimanı’na uçuş yapacak.

“FİYAT-KALİTE DENGESİ BOZULABİLİR”

Şu ana kadar yapılan rezervasyonların yüzde 44’ünü Kemer, yüzde 32’sini Alanya ve yüzde 8’ini Side oluştururken kalan kısım da Antalya’nın diğer bölgelerine dağılım gösteriyor. Rezervasyonların önemli bir kısmının 5 yıldızlı ve konsept otellere olduğu bilgisini aldım fakat fiyatların düşük seyretmesi kaliteden taviz verilmesi endişesini doğuruyor.

“1 MİLYON TİRAJLI GAZETEDE 3 AY ANTALYA TANITILACAK”

2015 yılında THY ile operasyon yapan Big Blue 2016 yılında uçak maliyetlerinden dolayı Air Serbia ile uçuş düzenlemiş, 2017 operasyonunu yine Air Serbia ile yapacak. Şuana kadar genel ülke satışlarında ilk sırada yer alan Yunanistan’ın Sırbistan’a yakın olmasından dolayı tercih edildiği, Karadağ, Bulgaristan ve İspanya’nın da satışlarda bu ülkeyi takip ettiği dile getirildi. Enver Babat, Antalya için tanıtım atağında olacaklarını, Sırbistan’ın bir milyon tirajlı olan en büyük gazetesinde üç ay boyunca iki tam sayfa Antalya reklamlarının yer alacağını söyledi. Ayrıca, önemli sosyal medya ve turizm yazarlarından oluşan bir ekibi ALTAV katkılarıyla Alanya’da ağırlayacağız.

“EN ÇOK BEŞ YILDIZLI OTELLER İLGİ GÖRÜYOR”

Bölgenin bir başka acentası 1A Travel’ın Müdürü Mehmet Gündüz Bey ile yaptığımız görüşmede geçen yılın çok vahim bir yıl olduğunu, yüzde 85 kayıp yaşadıklarını, bu yıl satışların yeniden toparlanması için önemli çaba sarf ettiklerini, şu anki sakin durumun devam etmesini umduklarını iletti. Antalya Havalimanı’na 21 Mayıs-15 Ekim arasında haftada iki uçak planlamaları var.  Şu ana kadar yapılan rezervasyonların fiyat anlamında çok cazip olmasından kaynaklandığını, en çok beş yıldızlı otellerin ilgi gördüğünü söyledi. Rezervasyon sayılarında yüzde 60’ı gören 5 yıldızlı tesisleri yüzde 40 ile 3-4 yıldızlılar ve kulüp oteller takip ediyor. Ülke bazında ise yine Yunanistan ilk sırada yer alıyor.

“2015 RAKAMLARINA ULAŞMAK ZOR”

Odeon World, Euro Jet, Ponte Travel, Flip Travel ve Oktopot Tour partnerleri olan Peninsula Tour’un Antalya Genel Müdürü Oktay Bulut’dan aldığım bilgilere göre 2015 rakamlarına ulaşılmasının zor göründüğünü fakat yine de umut kaybetmeden çalışmaya devam ettiklerini söyledi. Uçak planlamaları 13 Haziran’dan başlayarak 26 Eylül’e kadar uzanıyor.

“SIRP BASINI ALANYA’DA AĞIRLANACAK”

Türkiye Cumhuriyeti Belgrad Büyükelçisi Sayın Dr.Tanju Bilgiç ile Alanya özelinde bir toplantı yaptık. Fuarın Balkanlar düzeyinde en büyük fuarlarından biri olarak kabul edildiğini ve Alanya’nın burada tanıtım için bulunmasından dolayı oldukça memnun olduğunu söyledi. Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nun bir süre danışmanlığını yaptığı dönemde çok defa Alanya’ya geldiğini ve Alanya’ya karşı ayrı bir ilgisi olduğunu söyledi. Birlikte, Sırbistan basın mensubu grubunun tanıtım amaçlı Alanya’da ağırlanması konusunu görüştük. Kültür ve Turizm Bakanlığı Genel Müdür Yardımcısı Sayın Cengiz Aydın da görüşme yaptığımız önemli isimler arasındaydı. Kendisinden, önümüzdeki günlerde yapacağımız sosyal medya fenomenlerinin Alanya’da ağırlanması konusunda ulaşım desteği sağlayacağının sözünü aldık.

“DÜNYA İNSANLARI İNANÇ VE KÜLTÜRLERİNİ ÖZGÜRCE YAŞIYOR”

Ulusal ölçekte yayın yapan basın kuruluşlarına röportajlar verdim. Bölgemizin güvenli olduğunu, 28 bin civarında taşınmazın tapusuyla Alanya’da yabancının üzerinde olduğunu, 90 ülkeden 45 bin civarında yerleşik farklı ülke vatandaşıyla hep birlikte kardeşçe yaşadığımızı vurguladım. Birçok ülkeden gelen misafirimizin şehrimizde inanç ve kültürlerini özgürce yaşayabildiğini söyledim. Dünyada yaşanan son gelişmelere vurgu yaparak, aynı gökyüzüne bakıp aynı Tanrı’ya inandığımızı ve Alanya’da tüm dünya vatandaşları ile kardeşlik, sevgi ve barış içerisinde yoğrulduğumuzu anlattım.

“SOSYAL MEDYADA ALANYA VARDI”

Alanya standında çekilen fotoğrafı facebook, twitter ve instagram gibi sosyal medya hesapları üzerinden paylaşanlara Alanya bilekliği hediye ettik. Bu sosyal medya tanıtım çalışması özellikle Sırp gençler tarafından büyük ilgi gördü.

“ALANYA TATİL ÇEKİLİŞİNİ POPSTAR ANA KOKİC YAPTI”

Bu pazarın toparlanması ve 2015 yılındaki rakamların aşılması bana göre hayal değil. Bu sebepten dolayı fuar süresince elimizden geldiğince her türlü fırsatı değerlendirdik. Özellikle Türkiye ve Türklere ayrı bir sevgisi olan Sırpların bölgemizi tanımaları için önümüzdeki günlerde Bakanlık ve THY desteği ile projeler geliştirdik. Bu bağlamda Sırbistan’ın popstarı Ana Kokic ile beklenen klibinin Alanya’da çekilmesi konusunda anlaşma sağladık. Fuarda ayrıca Bakanlık standında düzenlenen kokteyl etkinliğinde Alanya tatili çekilişi yapılmasını sağladık. Alanya görselleri önünde yapılan çekilişi ünlü popstar Ana Kokic yaptı.

“2015 RAKAMLARINA 2019’DA ULAŞIRIZ”

Alanya’dan fuara katılan tecrübeli turizmcilerden Selim Soylu ise “Kültürel ve tarihsel anlamda Rusya’nın etkisinde olan bir ülke. Bu sebeple Rusya ile 2016’da yaşanan uçak krizi sonucunda Sırbistan ile ilişkilerimiz de gölgede kaldı. Bu yıl rezervasyonlarda bir artış gözüküyor fakat 2015 rakamlarına ulaşmak çok zor. Türkiye’de hiçbir karışıklık veya terör olayı yaşanmazsa 2015 rezervasyon rakamlarına ancak 2019 yılında ulaşırız. Bu ülkede var olan Türk acentaları bizler için büyük avantaj.

“YÜZDE 65’İ ÜLKE DIŞINA ÇIKIYOR”

Sırplar yeme-içme ve eğlenceye düşkün bir millet. Bu anlamda Alanya ve Antalya kendilerini rahat hissedecekleri bir bölge. Her yıl ülke nüfusunun yüzde 65’i tatile çıkıyor. 7 milyon 300 bin nüfusu olan bir ülkenin yüzde 50’sinin bile tatile çıktığını hesap edersek 3 milyon 650 bin kişi her yıl farklı ülkelerde tatil yapıyor. Aldığımız istatistiklere göre her kişinin yurt dışı çıkış ortalaması ise iki” dedi.

Ülkemiz ve bölgemiz için el birliğiyle gereken çabayı gösterdik. Geçmişte yaşanan olumsuzlukların tekrarlanmaması durumunda ülkemizin doğal ve tarihi güzellikleri, kaliteli hizmetiyle dünya turizminde hak ettiği noktaya gelebileceği inancındayız. Bol kazançlı ve emeklerin karşılık bulduğu sezonlar diliyorum.




Foto Galeri

Tanıtımda Alanya farkı
Tanıtımda Alanya farkı
Tanıtımda Alanya farkı
Tanıtımda Alanya farkı