Dünyanın en önemli 4 turizm fuarı arasında gösterilen EMITT tamamlandı. 4 gün süren fuar boyunca Alanya hakkındaki soruları doğru yanıtlayan İstanbullulara çeşitli hediyeleri verildi.
BU yıl 23’üncüsü düzenlenen ve İstanbul TÜYAP Kongre ve Fuar Merkezi’nde ziyaretçilerini ağırlayan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT) tamamlandı. Fuarda Alanya, 64 metrekarelik özel tasarım stant ile tanıtıldı. Alanya standını ziyaret eden misafirler için soru-cevap aktivitesi yapıldı. Misafirler fanus içerisinden Alanya soru kartlarını çekerek bölge hakkındaki sorulara yanıt aradı. İnternet mecrasının kullanımının serbest olduğu etkinlikte sorulara doğru yanıt veren misafirlere Alanya’ya özgü çeşitli hediyeler verildi. Alanya muz bitkisi lifiyle hazırlanan objeler ise İstanbullular tarafından büyük ilgi gördü.
‘106 ÜLKEDEN KATILIMCI OLDU’
Fuar hakkında görüşlerini bildiren ALTİD Başkanı Burhan Sili, Alanya’yı her yıl olduğu gibi EMITT’te temsil ettiklerini belirterek, “Bu sene 23’üncüsü yapılan fuarda her yıl olduğu gibi yine yerimizi aldık. EMITT’in Türkiye özelinde ve dünya genelinde çok önemli bir yeri var. Doğu, batı, kuzey ve güney tüm noktaları birleştiren ülkemizin fuar anlamında da birleştirici güç olması söz konusu. Bu anlamda yurtiçi ve yurtdışı kaynaklı pazarlardan temsilcilerin bulunduğu fuarda Alanya olarak yer almak çok önemli. Geçtiğimiz yıl 106 ülkeden binin üzerinde katılımcının olduğu, 55 binden fazla misafirin ziyaret ettiği bu fuar için 60 bin kişi hedefleniyor. Yine binin üzerinde kurumsal katılım söz konusu. Alanya’mız için özellikle iç pazar son derece önemli. Yurt içinde yaşayan vatandaşların bölgemize gelmeleri için de çaba gösteriyoruz” diye konuştu.
‘ALANYA’DA HERKES TURİZMDEN EKMEK YİYOR’
Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel ise, ”Biliyorsunuz ki fuar denince akla ilk olarak EMITT geliyor. Dünyadaki ilk 4 turizm fuarından biri. Bu fuarın Alanya için turistik, sosyal ve kültürel açıdan ne anlam ifade ettiğini biliyor ve 23 yıldır bu fuarda yerimizi alıyoruz. Çünkü Alanya’da herkes turizmden direkt veya dolaylı bir şekilde ekmek yiyor. Bu yüzden Alanya’daki huzur, refah ve konforun oluşması için ekonomide de üst seviyelere çıkmak gerekiyor” dedi.
‘GELİR ANLAMINDA ALMAMIZ GEREKEN MESAFE VAR’
Alanya standını ziyaret eden Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, yaptığı değerlendirmede 2019’un son derece iyi göstergelerle başladığını söyledi. Tüm kaynak pazarlarda artış olduğunu, dış pazarlar kadar iç pazarın da Türkiye’nin vazgeçilmezi olduğunu belirtti. Ayık, “Gelir anlamında almamız gereken mesafe hala var. Dünya ortalaması belli. Uluslararası seyahat edenler ortalama bin dolar civarında harcama yapıyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı son rakamlar ise 650 dolar seviyesinde. Toplam kaliteyi ve tesislerimizin dışındaki alanları geliştirdiğimizde, gelen misafirlerimize farklı deneyimler yaşatabilecek ürünleri sunduğumuzda dünya ortalamasına yaklaşan kişi başı geliri elde edebiliriz” dedi.
‘TÜRKİYE İLK 5’E GİREBİLİR’
Turizmci Hüseyin Baraner de, “EMITT 2019, bu zamana kadar gördüğüm en canlı, en hareketli fuar. Moraller yerine geldi, işler nispeten iyi. Herkes işini büyütmek, güzelleştirmek ve daha da sağlamlaştırmak istiyor. Türkiye bu sene doğru kararlar çerçevesinde ilerlerse dünyada ilk beşe girebilir. Ciromuzu da ülke olarak artırabiliriz” diye konuştu.
‘AVRUPA VE RUSYA TALEBİ YOĞUN’
Fuar hakkında izlenimlerini aktaran Alaiye Otelleri Genel Müdürü Selim Soylu, EMITT’in tahmin edilenden daha yoğun geçtiğini söyledi. İç pazara asla sırt dönülmemesi gerektiğini söyleyen Soylu, “İç pazar çok dinamik ve getirisi yüksek. 2016 kriziyle bu pazarın önemi çok daha iyi anlaşıldı. Yüzde 15-20 seviyelerinde seyretmesi dengeler açısından ideal. Yurt dışı veriler de iyi yönde. Avrupa’dan ve Rusya’dan yoğun talep geliyor” dedi.
‘OTEL SEÇİMİNDE KADINLAR SÖZ SAHİBİ’
Shimdigo Turizm Acentesi Yurtiçi Pazarlama Müdürü Merve Tüfekçi Özkefe de tercihler ve satışlar hakkında bilgiler verdi. İç pazarda satışların Antalya özelinde Alanya’dan başladığını söyleyen Özkefe, “Antalya bölgesinde en fazla Kemer ve Alanya talep görüyor” dedi. Orta sınıf otelin fazlalığı sebebiyle ailelerin Alanya’yı tercih ettiğinin altını çizen Özkefe, “Çocuklu ailelerin tercihi ‘Herşey Dahil’ sistem. Büyük oda ve açık büfe öncelikler arasında. Aile gruplarında kadınlar otel seçimine kesinlikle yön veriyor” dedi.