Almanya Pazarında Alanya 2008

1063

 

ALMANYA PAZARINDA ALANYA

 Almanya, Türkiye’ye turist gönderen ülkeler sıralamasında birinci sırada yer almaktadır.

 2008 verilerine göre Alanya’ya gelen turistlerin milliyetlerine göre dağılımında da Almanya birinci sırada yer almaktadır.

 Almanya’dan Türkiye’ye ve Antalya’ya gelen turist sayıları aşağıdaki tabloda yer almaktadır.

YILLAR TÜRKİYE ANTALYA

2005 4.243.584 2.639.182

2006 3.762.475 2.087.430

2007 4.148.252 2.208.969

2008 4.415.525 2.309.762

 2008 yılında Almanya’dan yurtdışına yapılan seyahatlerde Türkiye %8 ile 4. sırada yer almıştır. 2008’de Almanlar yurtdışına 75,8 milyon seyahat gerçekleştirirken, ilk sırayı %17 ile İspanya almıştır. Onu %15 ile Avusturya, %14 ile İtalya izlemiştir.

ÜLKELER PAZAR PAYI

İspanya % 17

İtalya % 15

Avusturya% 14

Türkiye % 8

Fransa % 6

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’nün tahminlerine göre; 2020 yılında outbound turizmde Dünya’nın en çok turist gönderen ülkesi olan Almanya liderliğini korumaya devam edecektir. Ayrıca Alman turistlerin dünya turizm pazarındaki paylarının yaklaşık 153 milyon turistle % 9.8 olması ve dış etkenlerden bağımsız olarak (savaş, ekonomik kriz vb.) orta mesafeli seyahatlerinin %2 ile %4 arasında artış göstereceği ve uzun süreli bir ana tatil yerine daha kısa süreli iki hatta üç tatil yapmaları beklenmektedir.

 Alman Seyahat Analizi 2009 (RA-Deutsche Reiseanalyse 2009) pazar araştırması sonuçlarına göre Almanların 2009 yılı seyahat planlarında geçen seneye oranla büyük bir değişiklik söz konusu olmamaktadır. Geçen yıl seyahate çıkan Almanların %60’ı, 2009 yılında da seyahat için aynı bütçeyi ayırmış bulunmaktadır.

 Rapora göre ikincil seyahatlerde kısıtlamaya gidileceği, rezervasyon konusunda temkinli davranarak geç rezervasyondaki avantajlardan yararlanmak istendiği, kısa süreli seyahatlerde ve harcamalarda kısıtlamaya gidilebileceği görülmektedir.

 Almanya’da krizin etkileri kendini göstermektedir. Ancak şu an, krizin seyahat planlarına korkulandan daha az etki edeceği belirtilmektedir.

 AB Komisyonu anketine göre 2009’da tatil yapma kararlılığında olanların oranı AB içinde %41 iken, Almanya’da %52 olarak gerçekleşmiştir.

 2009’da tatile çıkmayacağını belirtenlerin oranı AB içinde ortalama yüzde 11 iken, bu oran Almanya’da yüzde 8 dolayında kalmıştır.

 14- 49 Yaş grubu

 III. Yaş grubu

 3 ve daha fazla kişiden oluşan aileler

 Temel eğitim ve yüksek eğitimliler

 Aylık gelirleri ortalama 2.000,- Euro’nun üzerindeki yaş grubu

 Özel ilgi ve sağlık nedenleriyle seyahat edenler

Alman turistler, rezervasyonlarını 3 ila 6 ay önceden yaptırma eğilimindedir. Bununla birlikte, son dakika rezervasyonlarında son yıllarda önemli bir artış görülmektedir.

 Alman turistler rezervasyonlarını daha çok seyahat acenteleri aracılığı ile ve internet üzerinden gerçekleştirmektedir. Ancak, son yıllarda özellikle internet üzerinden yapılan rezervasyonlardaki artış dikkat çekmekle birlikle bireysel seyahatlerin de hızla arttığı gözlemlenmektedir.

 Alman turistler tatil köyleri ve 4-5 yıldızlı otellerde konaklamayı tercih etmektedirler. Son yıllarda butik otellere olan talepte bir artış gözlenmektedir.

Almanların tatile çıkmayı tercih ettikleri en yoğun dönem Haziran – Eylül dönemidir. Ayrıca sonbahar ve kış aylarında özellikle 3.yaş grubunun seyahatlerinin yoğunlaştığı gözlemlenmektedir. (Kaynak: GfK – Gesellschaft für Komsumforschung)

 Rafting

 Müze ve ören yerlerini ziyaret

 Bisiklet Turları

 Plaj Voleybolu

 Alışveriş

 Eğlence

Almanların ortalama tatil süreleri 11 gündür.

 Tatil için ayrılan otaralama para miktarı: 1025,€

 Almanların taşıt ve otel için  ortalama harcamaları:521,€

 Almanların 2006 yılında yurtdışında yaptıkları toplam harcama 60.6 milyar Avro’dur.

Kaynak: TouristScope / TUI, Gfk – TravelScope ve DRV    (Alman Tur Operatörleri ve Seyahat Acentaları Birliği)

 Deniz, kum, güneş

 Kültür turları,

 Alışveriş,

 Sağlık ve termal turizmi,

 Alternatif türler (spor ve macera, golf, bisiklet, rafting).

 Antalya, Side, Belek

 İstanbul, Bandırma, Bursa

 İzmir, Pamukkale, Bodrum, Marmaris

(Kaynak: TouristScope / TUI, Gfk – TravelScope ve DRV) (Alman Tur Operatörleri ve Seyahat Acentaları Birliği)

 Almanların yoğunlukla yaşadığı bir bölge olması,

 Trafiğin diğer turizm bölgelerine göre daha az olması ve bu konuda gerekli tedbirlerin alınmış olması,

 Sahillerin temizliği.

 Alanya’ya gelen turistlerin ihtiyaç duydukları tüm hizmetleri tesis bünyesinden almaları konusunda yönlendirilmeleri, turistin dışarıdaki ortama güvensizlik duymasına neden olmaktadır,

 Turistik gezi adı altında çıkılan satış turları,

 Altyapı ve çevre sorunları,

 Doğanın zarar görmesi.

 Gazipaşa Havaalanının yapımının tamamlanması,

 Doğanın zarar görmesini engelleyici tedbirler alınması,

 Otellerde servis kalitesinin yükseltilmesi.

 Almanya’nın önde gelen tur operatörleri kataloglarında Alanya destinasyonuna yer vermektedirler.

 Ayrıca, Türkiye, Almanya’da bulunan 130 tur operatörünün programında yer almaktadır.

(Kaynak: Rewe Pazar araştırması, 2006 yılı FVW Alman tur operatörleri dokümanı)

Türkiye Spesiyalist Tur Operatörleri ve Pazar Payları:

Öger Gruppe : % 4,5

GTI Travel : % 1,47

Nazar Holiday : % 0,98

Bentour : % 0,28

 Türkiye spesiyalisti olarak çalışan Öger Tur Alanya için bir broşür bastırmıştır. Öger’in 2009 yılı ilk dönem rezervasyonlarında % 8 artış olduğu ve 2008 yılında toplam 600.000 Alman turisti Alanya’da ağırladıkları belirtilmektedir.

Türkiye’ye Tarifeli Seferler Yapan Havayolu Şirketleri

 THY

 Lufthansa

Türkiye’ye Charter Seferleri Yapan Havayolu Şirketleri

 MNG Airlines

 Onur Air

 Pegasus

 Sun Express

 Flayair

 Sky Airlines

 Air Berlin

 Hapagfly

 Condor

 LTU

 Germania

 GermanwingsHamburg International

En Etkili Reklam Dönemleri:

 Ocak-Haziran: İlkbahar ve Yaz Dönemine yönelik olarak

 Temmuz-Ağustos: Son dakika satışlarına yönelik olarak

 Eylül-Aralık: Sonbahar ve Kış Dönemine yönelik olarak

En Etkili Reklam Türleri:

 Yazılı ve görsel basın: gazete, dergi, TV kanalları

 Açıkhava reklamları: bilboard, otobüs ve tramvay, mega light

 Radyo reklamları

 İnternet reklamları