Çek Cumhuriyeti Pazarında Alanya 2008

1051

ÇEK CUMHURİYETİ PAZARINDA ALANYA

 Çek Cumhuriyeti’nden Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayıları yıllara göre aşağıdaki tabloda yer almaktadır

YILLAR ZİYARETÇİ SAYILARI

2006 94.450

2007 129.730

2008 158.858

 Çek Cumhuriyeti’nden turizm amaçlı yurtdışına çıkışlarda Türkiye 3. sıradadır.

 2007 yılında Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi ve TÜRSAB Alanya Bölgesel Yürütme Kurulu işbirliği ile gerçekleştirilen Alanya Turist Profili Araştırması kapsamında yapılan anket çalışması verilerine göre, Alanya’ya gelen turistlerin milliyetlerine göre dağılımında Çek Cumhuriyeti 8. sırada yer almaktadır.

 Fiyat – servis kalitesinin yüksekliğinden faydalanmak isteyen çocuklu aileler

Çek Cumhuriyeti vatandaşları yurtdışında tatillerine Aralık – Mart ayları arasında karar vermektedirler.

 Çek turistler, turizm fuarlarında gerekli ön bilgi araştırması yapmakta ve genellikle son dakika rezervasyonları yaptırmaktadırlar.

 Çek turistler uygun fiyatlı tatil olanaklarını tercih etmektedirler.

 Çek turistlerin tatile çıkmayı tercih ettikleri en yoğun dönem Temmuz – Ağustos dönemidir.

Tercih Edilen Konaklama Türü ve Rezervasyon Yöntemleri

 

Yurtiçi

Yurtdışı

1000

%

1000

%

4 gün ve üzeri Seyahatler

4 984,6

100

3 948,6

100

Organizasyon Şekli

 

 

 

 

Bireysel

4 361,5

87,3

1 636,2

41,4

Seyahat Bürosu üzerinden

101,9

2

1 976,6

50,1

Sadece Ulaşım veya Konaklama Seyahat Bürosu üzerinden

51,1

1

123,5

3,1

Okul gezileri

145,9

2,9

60,2

1,5

Diğerleri

334,2

6,7

152,1

3,9

Seyahat Amacı

 

 

 

 

Dinlenme ve Spor

2 502,5

50,2

2 877,6

72,9

Sağlık Turizmi

161,5

3,2

103,1

2,6

Eğitim gezileri

139,5

2,8

466,1

11,8

Kendi evlerinde tatil

670,6

13,5

n/a

n/a

Akraba-Tanıdık Ziyaretleri

1 285

25,2

325,4

8,2

Kültür ve Spor Etkinlikleri

176,4

3,5

88,1

2,2

Diğerleri

76

1,5

84,6

2,1

 

 

Yurtiçi

Yurtdışı

 

1000

%

1000

%

Konaklama Türü

 

 

 

 

1-3 günlük seyahatler

 16 782,9

100

1 037,8

100

Hotel

1 178,3

7

364,4

35,1

Camping

495,8

3

27,4

2,6

Tatil Köyü

327,1

1,9

41,9

4

Diğer toplu konaklama olanakları

364,1

2,2

46,4

4,5

Paralı özel konaklamalar

195,7

1,2

124,8

12

 Dinlenme, spor turizmi

 Sağlık turizmi

 Kültür turizmi

 Eğlence

 Bisiklet Turları

 Safari Turları

 Triatlon

 Futbol Kampları

 Plaj Voleybolu

 Kültür Gezileri

Çeklerin Ülkemizde Tercih Ettikleri Diğer Bölge veya Şehirler:

 Antalya,

 Side,

 İstanbul (özellikle sonbahar-kış sezonunda)

Çeklerin bir destinasyon olarak Alanya’yı tercih etme sebepleri;

 Denizin temizliği, dalış ve su sporlarına uygun olması

 Diğer destinasyonlar arasında fiyat – servis kalitesinin yüksekliği

 Kültürel zenginlikler

 Alanya’daki uluslar arası spor aktiviteleri

Ayrıca;

 Çek turistlerin %62’si Türkiye’nin bir tatil destinasyonu olarak gelişimini iyi olarak, % 27’si ise çok iyi olarak değerlendirmektedir.

 Çek turistler su ve dalış sporlarıyla ilgilenmektedirler. Alanya’nın 70 km’lik sahil şeridine sahip olması avantaj olarak görülmektedir.

 Çek turistlerin %85’i ülkelerine döndüklerinde Alanya’yı arkadaş ve ailelerine tavsiye etmektedir.

Çek Cumhuriyetinde faaliyet gösteren ve    Türkiye’yi pazarlayan tur operatörleri;

 Acord – CA (CA = Tur Operatörü); Alinea – CK (CK = Seyahat Bürosu)

 Assist – Roman Klihovec

 Brenna – CK

 Ciao… CK

 CK Turista

 Erika Tour – CK

 Golden City Tour – CK

 Interhome

 JL Tourist Praha – CK

 Kudrna – CK

 Mayer & Crocus – CK

 Mundo – CK

 Poznání – Jiří Erben – CK

 Skalla.cz

 Slm.cz – CA

 Verana–tour – CK

Mart-Haziran ayları arasında yapılacak reklam kampanyalarının etkindir.