Ukrayna Pazarında Alanya 2008

1051

UKRAYNA PAZARINDA ALANYA

 Ukrayna, Türkiye’ye turist gönderen ülkeler sıralamasında dokuzuncu sırada yer almaktadır.

 Ukrayna’dan Türkiye’ye gelen turist sayıları aşağıda tabloda yer almaktadır.

 Ukrayna’dan ülkemize gelen turist sayılarında 2008 yılında 2006 yılına oranla %50 oranında bir artış yaşanmıştır.

 

YILLAR

TÜRKİYE

2006

487.917

2007

593.302

 Dünyadaki finansal krize paralel olarak Ukrayna’da yaşanan ekonomik kriz sonucunda Grivna geçen seneye göre Dolar karşısında %52 oranında değer kaybetmiştir. 2008 yılı içerisinde Grivna’nın ABD Doları’na karşı değişimi aşağıdaki grafikte görülmektedir.

 14.04.2008 tarihinde 1 ABD Doları=5,05 Grivna iken,

 14.04.2009 tarihinde 1 ABD Doları Dolar=7,70 Grivna’dır.

(Kaynak: http://www.bank.gov.ua/engl/default.htm)

Ukrayna ulusal parasında yaşanan değer kaybı sonucunda; halkın alım gücü düşmüş dolayısıyla tur fiyatları daha pahalı hale gelmiştir.

 Üst-orta gelir grubu (Bu grubun % 80’i  35 yaş üstü çocuklu ailelerden, %20’si genç ve evli çiftlerden oluşmaktadır.)

 Tatil türü, destinasyon, konaklama gibi kararlar toplumdaki ana unsur olan kadınlar tarafından alınmaktadır. Tercih edilen destinasyonun seçiminde yazılı ve görsel basında ( açıkhava, TV, dergi)  verilen reklamların yanısıra arkadaş tavsiyesi de önemli bir etkendir.

 Temmuz-Ağustos aylarında “son dakika” satışlar yapılmakladır.

 Mayıs-Haziran aylarında ve Aralık ayında (Noel öncesinde) genellikle iki hafta önceden ön rezervasyonlar yapılmaktadır.

Ukraynalı turistler rezervasyonlarını daha çok seyahat acenteleri ve tur operatörleri aracılığı ile gerçekleştirmektedirler.

2008 yılında Ukraynalı turistlerin konaklama eğiliminde 4 ve 5 yıldızlı oteller ağırlık kazanmıştır. Önde gelen tur operatörlerinin 4-5 yıldızlı otellere yönelik tur paket satışlarının oranı 2008 yılında %90’a ulaşmıştır. Konaklamada “herşey dahil sistemi” benimsenmektedir.

Ukrayna’da tatil için en fazla talep olan ve rezervasyon yapılan aylar Temmuz-Ağustos aylarıdır. Yaz aylarında daha çok çocuklu ailelerin tercih ettiği kitle turizme yönelik tatil, sonbahar ve kış aylarında İstanbul (eğlence-alışveriş-kültür) ve kış turizm ( Palandöken-Uludağ) merkezlerine yönelik tatil türü tercih edilmektedir.

Ayrıca, aşağıda belirtilen resmi tatil günleri de tatile çıktıkları yoğun dönemler arasında sayılmaktadır.

Tarih Tatilin İsmi

1 Ocak Yeni Yıl

8 Mart Uluslararası Kadın Günü

24 Nisan Paskalya

1-2 Mayıs Uluslararası İşçi Dayanışma Günü

9 Mayıs Zafer Bayramı

30 Mayıs St. Trinity Günü

28 Haziran Anayasa Günü

24 Ağustos Bağımsızlık Günü

7-8 Kasım Büyük Sosyalist Ekim Devrimi

Ukraynalıların ortalama tatil süresi: 7-15 gündür.

Ukrayna Hükümetince yurtdışına çıkışlarda izin verilen azami 1000 ABD Doları limitinin 2005 yılı Ağustos ayından itibaren kişi başı 3000 ABD Doları’na çıkarılmasının 2008 yılında Türkiye’de yapılan harcama miktarında da artışa sebebiyet verdiği düşünülmektedir. 2008 yılında ortalama harcama miktarı 1000-1500 ABD Doları olarak gerçekleşmiştir.

 Kitle turizmine yönelik herşey dahil sistemi,

 Alışveriş turizmi,

 Kültür turizmi,

 Kış turizmi,

 İnanç turizmi.

Ukraynalıların ülkemizde tercih ettikleri diğer bölge veya şehirler:

 Kemer,

 Belek,

 Side,

 Fethiye,

 Bodrum,

 Marmaris,

 Kuşadası.

 Alanya’nın kitle turizmini başlatan ve bugüne dek önde götüren destinasyon olması,

 Kentleşmeyle birlikte şehrin güzelleşmesi ve turizm olanaklarının çoğalması,

 Alanya’da yaz sezonunun Mart ayından Kasım’a dek sürmesi,

 Ilıman iklimi sayesinde yetişen zengin meyve sebze çeşitleri,

 Alanya’da otel fiyatlarının diğer bölgelere göre daha cazip olması,

 Tarihi ve kültürel zenginliklerinin bol olması,

 Dinamik gece hayatı.

 

 Sayısız gece kulüpleri ve alternatifler sunabilen diskoları ile hareketli gece hayatı,

 Su kayağı, jet ski, yelken, parasailing ve yüzme maratonları vb. birçok su sporları

 Günlük yat turları ile fosforlu mağara, aşıklar ve korsan mağaraları

 Yamaç paraşütü, jeep safari, foto safari, yürüyüş, dağ tırmanışı gibi spor faaliyetleri

 Yayla turizmi, Dim Çayı, Alarahan Çayı, Oymapınar Barajı Doğal Parkı’nda rafting, balıkçılık, akarsu kenarlarında kamp kurma, piknik yapma olanakları,

 Plaj voleybolu, plaj futbolu ve zorlu triatlonlar

 Dünyada diğer benzerlerinden biri Japonya’da diğer ikisi Amerika’da bulunan  SEALANYA Deniz Parkı

 Alanya’nın sembolü Alanya Kalesi, kıyıdaki Tarihi Tersane ve Kızıl Kule gibi Antik Kentler

 Ayrıca sağlık turizmine hitap eden nem oranı %98  ve hava sıcaklığı 23 0C derece olan dünyaca ünlü Damlataş Mağarası

 

 Bazı otellerin merkezden uzak olması,

 Altyapı ve çevre sorunları,

 Sahil şeridinde kirlilik olduğuna yönelik şikayetlere rastlanmaktadır.

TEZ Tour, Turtess, Karya Tour, Anex Tour, Pegas Touristik, MTİ Travel, Proland ,Pan Ukraine, Sam, Gamaliya, Trek Travel, Yana, M.İ.B.S. Travel, Top Tour, Axes Tour ve İmpala Travel, Adore.

 Yabancıların mülkiyet edinmesindeki hızlı artış sonucunda son iki yılda 10.000 konut yapılmış ve satılmıştır. Bu rakamın daha da artmasından endişe duyulmaktadır.

 Yıl boyunca çeşitli ülkelerden Kruvaziyer Turları ile harcama seviyesi yüksek binlerce turist Alanya’ya gelmektedir. Gelen turistlere bağlı olarak son yıllarda kentteki alışveriş imkanları da çoğalmıştır. Ayrıca kültürel gereksinimleri karşılamak üzere kentte yeni projelerin hayata geçirilmesi söz konusudur. Çevre yolu yakınına 5.000 kişi kapasiteli amfi tiyatro ve kız kulesi yapılması, Tarihi Tersane’nin Denizcilik ve Gemi Müzesi’ne dönüştürülmesi, Alanya Kalesi’nin UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınması projelerinin hayata geçirilmesi ile birlikte Alanya’nın turizm açısında daha da gelişeceği düşünülmektedir.

 THY’nin Kiev’den Antalya ve Dalaman Havalimanlarına İstanbul aktarmalı uçak seferi bulunmaktadır.

 Ukrayna havayollarına ait AEROSVIT, PanUkraine, UMAIR, MAY Ukraine İnternational Airlines firmaları tarafından Antalya’ya charter seferleri yapılmaktadır.

Karar alma süreçleri ve rezervasyon dönemleri dikkate alındığında, açıkhava, yazılı basın, TV, radyo ve internet mecralarında Mart-Haziran arası dönem etkin medya zamanlaması açısından önem arz etmektedir.