Ziyaretçilerin her an sosyal paylaşım sitelerine girdiği bunun da yeni hedefler olarak görülmesi ve dijital bir yönlendirme ile fayda sağlanılabileceği, internet kullanıcılarının %90’nın yorumlara; %14’nün ise sadece reklamlara güvendiğini dolayısıyla işletmelerin Sosyal medyayı etkin biçimde kullanması gerektiğine değindi. Alman seyahat edenlerin %69’unun tatil yorumlarını kullandığı; rezervasyon aşamasında seyahat acentelerini kullandığı, genel olarak seyahat edenlerin ve seyahat kararı verenlerin öncelikle google, google map, tercih edilen bölge veya lokasyonu, sonra otelin web sayfası ve otelle ilgili videoların yayınlandığı siteye ziyaret ettiği ve ortalama 9 saat internette vakit ayırdığı eğer bu potansiyelin doğru kullanılabilirse yarar sağlayacağı üzerinde önemle durdu. Internet kullanıcıları üzerinde yapılan araştırmada %87’sinin güvenliği artırmaya yönelik, % 86’nın gerçeğe yakın, %82’nin riskleri aza indirgemek %81’nin kararlılığı kolaylaştırmak amaçlı olduğu, Holidaycheck de pozitif yorumların negatif yorumlara göre daha önemli olduğunu belirtti. Bir iletişim platformu olan Holidaycheck de yoruma karşı otelin geri bildirim yapması, bilgi paylaşımına yönelik haberleri paylaşmanın otel profili bilgilerinin yer almasının çok daha faydalı olacağı, çok daha bilgi vererek iletişim kurmanın sağlanması, ilgili bölümlerde yeni otel genel görünümlerinin konulması, haber bülteni şeklinde faaliyetlerin olmasının daha çok kazanç sağlayacağını dile getirdi.